تسلا از پاوروال برای کمک به شبکه برق شهری استفاده می‌کند

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا برای کمک به شبکه برق شهری در زمان‌های اوج مصرف، از دارندگان پاوروال (Powerwall) دعوت کرده تا انرژی ذخیره‌شده اضافی در این دستگاه‌ها را به صورت رایگان اهدا کنند.
تبلیغات

یکی از دلایل مهمی که ساکنان کالیفرنیا را ترغیب به سرمایه‌گذاری در دستگاه ذخیره برق تسلا با نام پاوروال (Powerwall) کرد، امکان استفاده از انرژی ذخیره‌شده در زمان‌های قطعی برق یا از کارافتادن شبکه بود. حالا تسلا از دارندگان این دستگاه‌ها که مشتری سرویس‌های تأمین برق و گاز PG&E, SDG&E و SCE نیز هستند دعوت کرده تا به برنامه جدید «نیروگاه مجازی» این شرکت پیوسته و برای زمان‌های اوج مصرف برق، انرژی ذخیره شده در پاوروال خود را به شبکه اهدا کنند. این به اشتراک‌گذاری انرژی در بیشتر موارد به صورت رایگان انجام خواهد شد.

طرح نیروگام مجازی تسلا

در این طرح، انرژی ذخیره شده در پاوروال با نظارت مستقیم تسلا و بدون دخالت دارندگان، به شبکه برق منتقل شده و دارندگان پاوروال نیز به وسیله سیستم اعلان از زمان اجرای برنامه‌ها مطلع خواهند شد. در طرح نیروگاه مجازی تسلا، هیچ هزینه‌ای به شرکت یا دارندگان پاوروال پرداخت نخواهد شد، اما این احتمال وجود دارد که این مسئله در آینده و با اثبات کارایی طرح تغییر کند. تسلا در این رابطه اعلام کرده:

در زمان اجرا، نیروگاه مجازی تسلا به عنوان یک طرح عمومی خوب برای پشتیبانی از شبکه برق کالیفرنیا عمل خواهد کرد و دارندگان یا خود شرکت هیچ بهایی را دریافت نخواهند کرد. درحالی‌که امکان دارد دریافت هزینه در آینده اجرایی شود، فعلا از دارندگان پاوروال برای شرکت در این برنامه و به اشتراک گذاشتن انرژی اضافی ذخیره شده دعوت می‌شود.از چند ساعت مانده به اجرای طرح، با پوش نوتیفیکشن از زمان آن مطلع خواهید شد. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد شدت هر برنامه، پاوروال شارژ از طریق سیستم خورشیدی شما را اولویت‌بندی خواهد کرد تا مصرف شبکه خانه شما به ساعت‌های پیش از آغاز برنامه منتقل شود. اگر پاوروال قبل از آغاز رویداد کامل شارژ شده باشد سیستم خورشیدی شما به تأمین انرژی خانه‌تان ادامه داده و انرژی اضافه را نیز به شبکه برق انتقال خواهد داد.بعد از آغاز برنامه پاوروال شما برای انتقال برق به شبکه، دشارژ شده و اعلانی مبنی بر زمان پایان برنامه نیز برایتان ارسال می‌شود. روند دشارژ شدن پاوروال تا پایان رویداد یا زمان رسیدن به حد رزرو که خود شما از پیش تعیین کرده‌اید، ادامه خواهد داشت. در زمان اجرای برنامه نیز نیازی به انجام هیچ عملی از سوی شما نخواهد بود، با این حال این امکان را خواهید داشت تا در هر زمانی از روند برنامه، حد رزرو خود را تغییر دهید.

در حال حاضر تسلا از این طرح به عنوان یک سرویس عمومی یاد می‌کند و هر کدام از دارندگان پاوروال می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن تسلا و در بخش تنظیمات برای شرکت در برنامه ثبت نام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات