تسلا از باتری Powerwall برای تامین برق منازل رونمایی کرد

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
مطالعه 4 دقیقه
ایلان ماسک شب گذشته در جریان برگزاری معرفی محصول جدید تسلا در استودیوی طراحی این کمپانی، از Powerwall رونمایی کرد. پاوروال یک سیستم تولید انرژی الکتریکی است که توانایی اتصال به اینترنت و ارائه‌ی نحوه‌ی مصرف انرژی را در منزل دارد.
تبلیغات

با وجود افزایش روزافزون ابزار‌هایی که با استفاده از نیروی الکتریسیته کار می‌کنند، وابستگی ما به برق روز به روز بیشتر می‌شود. هر شب ما شماری از ابزار‌های خود را نظیر لپ‌تاپ، گوشی یا تبلت شارژ می‌کنیم و در عین حال از سایر وسایل الکترونیک نظیر تلویزیون یا مودم اینترنت، یخچال نیز بهره می‌بریم. تعداد گجت‌ها و ابزار‌های الکتریکی شارژی در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار زیادتر شده و در نتیجه مصرف انرژی نیز افزایش یافته است. از این‌رو در زمان قطع ارتباط برق شهری، با مشکلات مضاعفی روبرو می‌شویم، اما تسلا راهکار جدیدی را برای مقابله با برق رفتگی و قطع اتصال برق شهری به هر علتی معرفی کرده است. با استفاده از پاوروال تسلا می‌توان مستقل از شبکه‌ی برق شهری به تولید و مصرف نیروی برق پرداخت.

ایلان ماسک دیشب از محصول جدید تسلا در استودیوی طراحی این کمپانی در جنوب کالیفرنیا رونمایی کرد. پاورهال یک سیستم یکپارچه است که توانایی اتصال به اینترنت را نیز دارد. باتری‌های مورد استفاده در این سیستم از نوع لیتیوم-یونی هستند که یک سیستم کنترل، دمای مایع آن را زیر نظر دارد. پاورهال سیستمی است که تسلا در یک سال اخیر آن را در منازل مختلفی مورد آزمایش قرار داده است. با استفاده از قابلیت اتصال به اینترنت اطلاعات مصرف انرژی در اختیار نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد که از این طریق می‌توان بصورت دقیق‌تری به تولید انرژی الکتریکی پرداخت.

سیستم Powerwall تسلا

پاورهال در دو نسخه قابل سفارش است. نسخه‌ی 10 کیلووات ساعتی هزینه‌ای 3٫500 دلاری را روی دست خریدار می‌گذارد در حالی که نسخه‌ی 7 کیلووات ساعتی هزینه‌ای 3٫000 دلاری دارد. البته برای استفاده از این سیستم باید یک معکوس‌کننده‌ی DC به AC (تبدیل جریان مستقیم به متناوب) نیز خریداری کرد. البته مشتریانی که از باتری‌های خورشیدی کمپانی استفاده می‌کنند، نیازی به خرید معکوس‌کننده‌ی DC به AC ندارند، چراکه این مشتریان از چنین قطعه‌ای را در اختیار دارند. پاورهال با گارانتی عمر 10 ساله از اواخر تابستان سال جاری در اختیار مشتریان قرار می‌‌گیرد.

کمپانی SolarCity استفاده از پاورهال را به مشتریان قدیمی و جدید پیشنهاد داده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، پاورهال را می‌توان به‌همراه سیستم DemandLogic کمپانی مورد استفاده قرار داد. ایلان ماسک رئیس هیئت مدیره‌ی سولارسیتی است و مالیکت این کمپانی نیز در اختیار پسرعموهای این مولتی میلیونر سرمایه‌گذار در عرصه‌‌ی فناوری است.

سیستم Powerwall تسلا

تسلا عنوان کرده که نمونه‌ی 10 کیلووات ساعتی قادر است در زمان قطع اتصال برق، کل نیاز یک منزل را از نظر مصرف انرژی تامین کند. نمونه‌ی 7 کیلووات ساعتی برای مشتریانی است که دوست دارند انرژی کسب شده از باتری‌های خورشیدی را پس از غروب آفتاب مورد استفاده قرار دهند. کاربران قادرند تا ۹ پاورهال را در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار دهند.

پاورهال در واقع یک باتری لیتیوم-یونی همانند باتری‌هایی است که در گوشی‌های‌هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این تفاوت که سایز و ظرفیت این باتری بسیار بزرگ‌تر است و در زمان قطع ارتباط با شبکه‌ی برق محلی، می‌تواند انرژی مورد نیاز یک خانه را تامین کند. براساس اطلاعات منتشر شده، در حال حاضر انرژی اضافی تولید شده توسط نیروگاه‌ها در شبکه‌ی برق به هدر می‌رود. نیروگاه‌های تولید انرژی الکتریکی بنابر نیاز روز افزون اقدام به افزایش تولید می‌کنند. تولیدکنندگان انرژی‌های تجدید پذیر نظیر انرژی خورشیدی و بادی نیز به میزان انرژی تولید شده، اضافه می‌کنند که در نتیجه میزان انرژی تولید شده بیش از نیاز شبکه‌ی برق می‌شود و در نتیجه بخش بزرگی از انرژی تولید شده به هدر می‌رود. بر این اساس، ایالت کالیفرنیا قانونی را به تصویب رسانده که براساس آن نیروگاه‌های عمومی تولید انرژی الکتریکی باید تا سال 2024 تجهیزات ذخیره‌ی نیرو را داشته باشند تا از هدر رفتن انرژی پیشگیری کنند. تسلا سعی دارد تا کاهش مصرف انرژی را در ابعاد خانگی، در اختیار مشتریان خود قرار دهد. با استفاده از پاورهال می‌توان در ساعات اوج مصرف که هزینه‌ی استفاده از انرژی بیشتر از حد معمول محاسبه می‌شود، از انرژی ذخیره شده در پاورهال استفاده کرد و در ساعت کم بار شبکه، باتری را شارژ نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات