پینترست تبلیغات مربوط به کاهش وزن را ممنوع کرد

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پینترست سیاست جدیدی درقبال تبلیغات کاهش وزن و معرفی محصولات لاغری در پیش گرفت.
تبلیغات

سرویس پینترست هم‌سو با قوانین قبلی مرتبط با جلوگیری از نمایش تبلیغات مربوط به نگاه تبعیض‌آمیز به بدن افراد، از ممنوعیت کامل تبلیغات کاهش وزن در پلتفرمش خبر داد. این کار از ۱۰ تیر ۱۴۰۰ (اول جولای ۲۰۲۱) انجام شد و طبق آن، نمایش هرگونه تبلیغی برای معرفی قرص‌های لاغری و کاهش‌دهنده اشتها، مکمل‌های لاغری، روش‌های لیپوساکشن و چربی سوزی کاملاً ممنوع اعلام شد.

به‌گزارش انگجت، از این تاریخ از نمایش محتواهای زیر در پلتفرم پینترست جلوگیری خواهد شد:

  • هرگونه تبلیغ تصویری یا نوشتاری مربوط به کاهش وزن
  • هرگونه حمایت یا اظهارنظر یا توصیه برای معرفی محصولات یا روش‌های لاغری
  • معرفی منابعی برای انداز‌ه‌گیری شاخص توده بدنی (BMI) یا هر شاخص‌ مشابهی از‌این‌دست
  • هر گفته یا تصویری برای ایجاد طرزفکری برای نشان‌دادن شکل درست یا نادرست بدن
  • تبلیغات مربوط به محصولات لاغری پوشیدنی مانند گن و شلوارک‌های لاغری

با‌این‌حال، از تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات تناسب‌اندام، معرفی عادات و سبک زندگی سالم اگر بر کاهش وزن متمرکز نباشند، همچنان استقبال می‌شود.

پینترست این سیاست را با حمایت انجمن ملی اختلال در سبک غذاخوردن (NEDA) در پیش گرفته است. این سازمان اسفند ۱۳۹۹ (مارس ۲۰۲۱) از افزایش ۴۱ درصدی تماس‌های مردم با خطوط این سازمان برای درخواست کمک در دوازده ماه گذشته خبر داده بود.

طبق مطالعات، همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ تأثیر بسزایی بر افزایش ابتلای افراد به بیماری‌های مربوط به اختلالات تغذیه‌ای گذاشته است و در همین زمینه، از‌این‌پس اگر شخصی در پینترست محتوای مربوط به این اختلالات را جست‌وجو کند، به NEDA هدایت می‌شود و منابعی برای کمک و راهنمایی در‌اختیارش قرار خواهد گرفت.

این شرکت اعلام کرد افزایش چشمگیر جست‌وجوی عباراتی مانند «ذهنیت سالم» و «نه به نگاه تبعیض‌آمیز به اندام» و «پذیرش بدن همان‌گونه که هست» در تصمیمش برای ممنوعیت تبلیغات مربوط به کاهش وزن تأثیرگذار بوده و از این‌ به‌بعد پست‌هایی برجسته‌تر خواهد بود و بیشتر درمعرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت که تودی‌تب (TodayTab) و درباره نگاه دوباره افراد به بدنشان و پذیرش آن همان‌طورکه هست ایجاد می‌کند.

پینترست ادعا می‌کند اولین پلتفرم بزرگی است که تمام تبلیغات این‌چنینی را ممنوع کرده و برای ترغیب دیگران به انجامش تلاش می‌کند. اینستاگرام کاربرانی که به‌دنبال اصطلاحات مربوط به اختلال تغذیه‌ای باشند، به NEDA هدایت می‌کند.

این پلتفرم نیز مانند فیسبوک تبلیغات محصولات رژیم غذایی را به‌طور محدود نمایش می‌دهد. علاوه‌براین سه شرکت، سال گذشته تیک‌تاک نیز تبلیغات مربوط به مکمل‌های کاهش وزن و تبلیغاتی را ممنوع کرد که تصویری مضر یا منفی درباره بدن افراد ارائه می‌دادند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات