گوگل ایده پنهان‌سازی آدرس کامل URL در کروم را کنار می‌گذارد

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پژوهش‌ها نشان داده است ایده مخفی‌شدن آدرس URL در کروم نه‌تنها به افزایش ضریب امنیت کاربران کمک نمی‌کند؛ بلکه با بازخورد منفی بسیاری از کاربران مواجه شده است.
تبلیغات

سال‌ها است که گوگل می‌خواهد نظمی به آدرس‌های URL بدهد. درواقع، اهالی مانتین‌ویو تلاش کرده‌اند روش‌های مختلف را برای کوتاه‌تر‌کردن آدرس‌های URL به‌کار ببندند. برای مثال، در کروم بخش ابتدایی از آدرس URL که پروتکل //:https را شامل می‌شود، از دید کاربران مخفی است و برای نمایش آن باید در نوار آدرس کلیک شود.

گوگل البته برای کوتاه‌کردن آدرس URL فقط به چنین روشی بسنده نکرده و راه‌های دیگری نیز آزمایش کرده است. طبق گزارش AndroidAuthority، یکی از این روش‌ها پنهان‌سازی کامل آدرس URL و تنها نمایش آدرس وب‌سایت مدنظر بود؛ بدین‌صورت که برای مثال شما وارد مقاله‌ای از زومیت به آدرس کامل زیر می‌شوید:

https://www.zoomit.ir/buying-guide/347632-gaming-laptop-buying-guide

آنچه در آدرس بار مشاهده خواهید کرد؛ اما تنها بخش zoomit.ir خواهد بود. به‌گفته سران گوگل، ایده پشت چنین اقدامی افزایش ضریب امنیت کاربران بوده است تا متوجه شوند وارد وب‌سایت جعلی نشوند و احتمال سرقت اطلاعاتشان از روش‌های مختلف مانند دریافت بدافزار کاهش یابد. مشکل کاربران با چنین اقدامی تغییرنکردن آدرس بار در مراجعه به صفحات مختلف یک وب‌سایت بود. درواقع، فرض کنید به صفحات مختلف زومیت مراجعه کرده‌اید و تنها آدرس zoomit.ir به‌نمایش درخواهد آمد.

مقاله‌‌های مرتبط:

گوگل تلاش می‌کرد با انجام چنین کاری کاربران هوشیارتر در برخورد با وب‌سایت‌های مختلف و تشخیص سریع‌تر وب‌سایت‌های جعلی عمل کنند؛ اما بازخوردهای دریافتی گویا بسیار منفی بوده است؛ به‌نحوی که این شرکت تصمیم گرفته است ادامه اجرای این پروژه را متوقف کند و شرایط نمایش آدرس صفحه‌های مختلف وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم را به حالت قبلی بازگرداند. البته در حالت جدید نیز، بخش پروتکل //:https همچنان مخفی باقی می‌ماند تا کاربر روی آدرس URL کلیک کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این اقدام اهالی مانتین‌ویو چیست؟ شما نیز جزو کاربرانی بوده‌اید که از ایده گوگل رضایت راضی نبوده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات