مدیر کراکن: چرخه‌ی عظیم می‌تواند قیمت بیت کوین را تا یک میلیون دلار بالا ببرد

دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر توسعه‌ی صرافی کراکن، دن هلد، باور دارد که با وجود چرخه‌ی بازار فعلی، قیمت بیت کوین می‌تواند به یک میلیون دلار برسد.
تبلیغات

به گزارش کوین‌تلگراف به نقل از دن هلد، مدیر توسعه‌ی کراکن، بیت کوین در حال حاضر «چرخه‌ی عظیمی» را تجربه می‌کند که می‌تواند قیمت آن را تا یک میلیون دلار بالا ببرد.

از نظر هلد، این چرخه‌ی بازار اساسا با چرخه‌های قبلی متفاوت است. او می‌گوید: «این یکی از آن لحظه‌هایی است که هر صد سال یک بار اتفاق می‌افتد.» هلد با اشاره به پاندمی ویروس کرونا، می‌گوید بی‌اعتمادی به مؤسسات مالی و بانک‌های مرکزی چاپ‌کننده‌ی پول محرکی برای بازار گاوی فعلی ارز دیجیتال هستند:

مردم دیگر آن را برای ارزش ریسکی‌اش نمی‌خرند؛ مردم آن را می‌خرند چون ارزش بیت‌کوین را درک کرده‌اند.

هلد معتقد است که وقتی بیت کوین به‌عنوان طلای دیجیتال به پتانسیل کامل خود برسد، انحصار پولی حکومت‌ها را به چالش خواهد کشید:

بیت کوین کل قدرت و حاکمیت آن‌ها را به وسیله‌ی حذف پول از تملک آن‌ها سست خواهد کرد.

در آن مقطع حکومت‌ها رمزارز را به‌عنوان تهدید نگاه خواهند کرد و در رویدادی که هلد آن را «انقراض جمعی رمزارزها» خوانده است، در مورد آن‌ها سخت‌گیری خواهند کرد. طبق گفته‌ی هلد، آلت‌کوین‌ها تاب چنین حمله‌هایی را نخواهند داشت؛ زیرا اکثر آن‌ها «با کاهش مقاومت در مقابل سانسور و ویژگی‌های نامتمرکز به افزایش توان عملیاتی می‌پردازند.» اما بیت کوین مخصوصا برای مقابله با چنین سانسورهایی طراحی شده است.

هلد می‌گوید: «ساتوشی بلاک‌چین را ساخت تا بیت کوین را بسازد؛ و او آن را طوری ساخت که ابزاری به‌غایت مقاوم در برابر حکومت‌ها باشد.»

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از ‌‌دست ‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات