بانک دویچه: بیت کوین آن‌قدر مهم است که نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد

دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دویچه بانک انتظار دارد که حکومت‌ها تا پایان ۲۰۲۱ قانون‌گذاری درباره‌ی بیت کوین را شروع کنند.
تبلیغات

ارزش بازار یک‌تریلیون‌دلاری بیت کوین و ظرفیت رشد پیوسته‌ی آن باعث شده است که طبق گفته‌ی تحلیلگر بانک دویچه، رمزارزها مهم‌تر از آن باشند که بتوان آن‌ها را نادیده گرفت. بخش تحقیق بانک دویچه در گزارشی با عنوان «آینده‌‌ی پرداخت‌ها؛ سری دو قسمت سه، بیت کوین؛ آیا اثر تینکربل می‌تواند پیش‌گویی باشد که به واقعیت تبدیل می‌شود؟» ویژگی‌های اساسی بیت کوین را توضیح داده و محرک‌های اصلی مؤثر بر رشد تاریخی و تبدیل آن به سرمایه‌ای یک‌تریلیون‌دلاری را تحلیل کرده است. منظور از اثر تینکربل مواردی هستند که فقط به‌دلیل باور مردم وجود دارند و از فرشته‌ی داستان پیترپن گرفته شده است.

در این تحقیق هجده‌صفحه‌ای، تحلیل‌گران بانک دویچه گفته‌اند بیت کوین تا زمانی می‌تواند به رشدش ادامه دهد که مدیران سرمایه و شرکت‌ها به ورود به این بازار ادامه دهند. به‌اعتقاد آنان، بانک‌های مرکزی و حکومت‌ها درک کرده‌اند که بیت کوین و سایر رمزارزها اینجا باقی خواهند ماند؛ بنابراین، تا پایان سال ۲۰۲۱ درباره‌ی آن‌ها قانون‌گذاری خواهند کرد.

بخش تحقیق بانک دویچه هشدار داد که با وجود افزایش قیمت بیت کوین، امکان معامله و نقدشوندگی محدود ممکن است رشد آن را به‌عنوان سرمایه مختل کند. تحلیلگران بانک دویچه نتیجه گرفتند که در کوتاه‌مدت، بیت کوین به‌شدت نوسانی خواهد بود و در دو تا سه سال آینده، می‌توان درباره‌ی آینده‌‌اش به‌توافق رسید.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات