استفاده از هوش مصنوعی برای تربیت سگ‌ها

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی آموزش داده‌شده توسط محققان دانشگاه کلرادو، می‌تواند متوجه حالت‌های مختلف سگ شود و اگر در حالت درست قرار داشت، به آن پاداش بدهد.
تبلیغات

احتمالا به‌زودی می‌توانید با کمک هوش مصنوعی سگ خود را آموزش بدهید. گروهی از محققان در دانشگاه ایالتی کلرادو موفق به توسعه هوش مصنوعی شده‌اند که می‌تواند سگ‌ها را در زمان نشستن، ایستادن یا دراز کشیدن تشخیص بدهد. اگر سگ بتواند در موقعیت درست قرار بگیرد، هوش مصنوعی به ‌کمک ابزار فیزیکی خاصی که دارد، به آن پاداش می‌دهد.

به گزارش Engadget، جیسون استاک و تام کوی که در رشته علوم کامپیوتر تحصیل ‌کرده‌اند، با استفاده از هوش مصنوعی Edge شرکت Nvidia این سیستم را خلق کرده‌اند. این افراد هوش مصنوعی را با استفاده از ۲۰ هزار عکس که سگ‌ها را در حالت‌های مختلف نشان می‌دهند، آموزش داده‌اند.

نژاد یکی از سگ‌هایی که در این آزمایش حضور داشت، شپرد استرالیایی بود. با استفاده از دوربین، هوش مصنوعی متوجه موقعیت سگ می‌شود و در ۹۲ درصد مواقع، با سرعت ۳۹ فریم بر ثانیه درست عمل می‌کند.

محققان اعلام کرده‌اند که مربی‌ها و صاحبان سگ‌ها می‌توانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند تا به زمان آموزش سگ‌ها کمک کند. با این هوش مصنوعی می‌توانید زمانی‌که در خانه حضور ندارید، سگ‌ خود را آموزش بدهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات