ابزار MetaHuman Creator اپیک گیمز چهره‌هایی بسیار واقع‌گرایانه ایجاد می‌کند

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سازنده‌ی بازی فورتنایت ابزاری با نام MetaHuman Creator معرفی کرده است که در عرض چند دقیقه، انسان‌ دیجیتال بسیار واقع‌گرایانه خلق می‌کند.
تبلیغات

اپیک گیمز، سازنده‌ی بازی محبوب فورتنایت، به‌تازگی با استفاده از آنریل انجین (Unreal Engine)، ابزاری مبتنی ‌بر مرورگر با نام MetaHuman Creator ساخته است. براساس گزارش ورج، ابزار جدید اپیک گیمز می‌تواند چهره‌ی بسیار واقع‌گرایانه‌ی انسان را بسازد و به طبیعی‌تر شدن حرکات بدن و انیمیشن‌های چهره کمک کند.

اپیک گیمز در دو ویدئویی که در یوتیوب منتشر کرد، به کاربران امکان داد برای نخستین بار نگاهی به توانایی‌های ابزار MetaHuman Creator بیاندازند. Metahuman عبارتی است که اپیک گیمز برای توصیف چهره‌های غیر واقعی ساخته‌شده با ابزار جدیدش از آن استفاده می‌کند.

اپیک گیمز می‌گوید MetaHuman Creator را می‌توان در کنار تکنیک‌های مدرن موشن کپچر و انیمیشن‌سازی قرار داد تا حرکات و صحنه‌های تعامل انسانی واقع‌گرایانه خلق کرد و را در بازی‌های ویدئویی، فیلم و سریال‌های تلویزیونی و دیگر فرمت‌ها مورد استفاده قرار داد.

اپیک گیمز می‌گوید انسان‌های واقع‌گرایانه‌ی پروژه‌ی MetaHuman Creator را می‌توان در عرض تنها چند دقیقه خلق و از مدل مو و لباس منحصربه‌فرد برای آن‌ها استفاده کرد. سپس امکان اعمال تغییراتی دیگر روی چهره‌های واقع‌گرایانه‌ وجود دارد تا آن‌ها را مطابق نیاز اصلاح کرد. این ابرانسان‌ها (Metahuman) را می‌توان به‌صورت بلادرنگ ازطریق ابزار MetaHuman Creator و یک مرورگر وب، اصلاح کرد.

ولادیمیر مستیلوویچ، قائم‌مقام واحد فناوری انسان‌های دیجیتال در اپیک گیمز، می‌گوید تا پیش از معرفی ابزار MetaHuman Creator، یکی از دشوارترین کارها در زمینه‌ی ایجاد محتوای سه‌بعدی، ساخت انسان‌ دیجیتال بود که بسیار واقع‌گرایانه به‌ نظر برسد. او می‌گوید حتی باتجربه‌ترین طراحان به زمان و تلاش و ابزارهای زیادی برای خلق کردن صرفا یک شخصیت نیاز دارند.

 ولادیمیر مستیلوویچ می‌گوید پس از دهه‌ها تحقیق‌و‌توسعه و به‌ لطف اضافه شدن شرکت‌هایی مثل 3Lateral،اCubic Motion و Quixel به زیرمجموعه‌ی اپیک گیمز، زمان و تلاش و ابزارهای زیادی مورد برای خلق انسان دیجیتال ازطریق آنریل انجین از میان برداشته می‌شوند. طراحان می‌توانند برای عملی کردن اهداف خود سراغ MetaHuman Creator بروند و در زمانی کوتاه کارشان را انجام بدهند. 

انسان‌هایی که توسط ابزار جدید اپیک گیمز خلق می‌شوند، به اندازه‌ی تصاویر رندر دیجیتال جعلی، واقع‌گرایانه به‌ نظر نمی‌رسند. تکنیک یادشده که متکی ‌بر هوش مصنوعی است، پایه و اساس پروژه‌هایی مثل «این شخص وجود ندارد» محسوب می‌شود. MetaHuman Creator به‌عنوان ابزاری بسیار پیشرفته برای خلق شخصیت در بازی‌های ویدئویی، به‌ شکل عجیبی واقع‌گرایانه عمل می‌کند. بااین‌همه باید منتظر بمانیم و ببینیم که ابزار MetaHuman Creator در دست توسعه‌دهندگان متفرقه چه عملکردی بر جای می‌گذارد. 

اپیک گیمز ابزار MetaHuman Creator را در سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار می‌دهد. توسعه‌دهندگان و طراحان علاقه‌مند به پروژه‌ی MetaHuman Creator می‌توانند برای دریافت آخرین اخبار درباره‌ی آن، به وب‌سایت آنریل انجین مراجعه کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات