کارکنان گوگل اتحادیه بین‌المللی Alpha Global را تشکیل دادند

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروهی از کارکنان گوگل در ۱۰ کشور مختلف اعلام کردند اتحادیه‌ی جدیدی با عنوان آلفا گلوبال تشکیل داده‌اند. اتحادیه‌ی بین‌المللی آلفا گلوبال قصد دارد گوگل را به رعایت برخی اصول ترغیب کند.
تبلیغات

کارکنان گوگل امروز تلاش‌هایشان در زمینه‌ی ایجاد اتحادیه را وارد سطح جهانی کردند و در اطلاعیه‌ای رسمی، از ایجاد اتحادیه‌ای بین‌المللی با نام آلفا گلوبال خبر دادند. براساس گزارش خبرگزاری سی‌نت، آلفا گلوبال (Alpha Global) نامی است که از شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت، الهام گرفته شده است. اتحادیه‌ی آلفا گلوبال از کارکنان گوگل در سیزده اتحادیه در ده کشور تشکیل می‌شود.

در اوایل ماه جاری میلادی، بیش از چهارصد نفر از کارکنان گوگل و آلفابت در ایالات متحده‌ی آمریکا اتحادیه‌ی جدیدی با نام اتحادیه‌ی کارکنان آلفابت (Alphabet Workers Union) را تشکیل دادند و گفتند می‌کوشند گوگل را به پایبندی به شعار اولیه‌‌شان، یعنی «شیطانی نباش» (Don't be evil)، مجاب کنند. اتحادیه‌ی بین‌المللی آلفا گلوبال نیز باردیگر روی همین موضوع تأکید کرده است. 

پارول کول، از مهندسان نرم‌افزار گوگل، در اطلاعیه‌ای می‌گوید در دنیایی نابرابر که میزان تأثیرگذاری جوامع و شرکت‌ها بیشتر از هر زمان دیگری است، ایجاد اتحادیه برای بازیابی توانایی‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد. به‌گفته‌ی کول، شرکت‌هایی مثل آلفابت اگر بخواهند به کارکنانشان گوش دهند و با آن‌ها مذاکره کنند، اثر بزرگ و مثبتی می‌توانند روی دنیا بگذارند.

گوگل در واکنش به درخواست خبرنگاران برای ارائه‌ی توضیح در این زمینه، ایمیلی برای رسانه‌ی سی‌نت فرستاد و گفت همواره به‌شدت تلاش کرده است تا محیط کاری سرشار از حمایت و پاداش ایجاد کند. کارا سیلورستاین، مدیر بخش عملیات‌های انسانی گوگل، در بیانیه‌ای می‌گوید گوگل قصد دارد همچنان مستقیما با تمامی کارمندانش در ارتباط باشد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات