هواوی به فروش خط‌تولید پرچم‌داران خود فکر می‌کند

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بعضی از گزارش‌ها حاکی از آن است که هواوی برای پیشرفت دوباره، به فکر فروش خط‌تولید سری هواوی P و Mate افتاده است.
تبلیغات

هواوی در مدت نسبتا کوتاهی به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کرد؛ اما به‌مرور‌زمان با مشکلات مختلفی روبه‌رو شد که عامل اصلی بیشتر آن‌ها، تحریم تجاری دولت آمریکا علیه هواوی بود. براساس گزارش خبرگزاری gsmarena، کمتر از یک‌ سال پیش هواوی به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلفن‌همراه در سراسر جهان تبدیل شده بود؛ اما در‌حال‌حاضر، پیشرفت این شرکت متوقف شده و مسئولانش برای زنده نگه‌‌داشتن آن مجبور شده‌اند خط‌تولید آنر (Honor) را بفروشند. گزارش‌های جدید از مذاکره‌ی این شرکت برای فروش خط‌تولید پرچم‌دار سری هواوی P و Mate به کنسرسیومی با حمایت دولت شانگهای خبر می‌دهند.

دو فرد ناشناس و باخبر از ماجرا ادعا می‌کنند حدود دو ماه است که این بحث در حال انجام است؛ اما هنوز تصمیم نهایی درباره‌اش گرفته نشده است. هواوی هنوز امیدوار است تا تأمین‌کنندگان قطعات خارجی را با تولیدکنندگان داخلی جایگزین کند و بدین‌ترتیب، به تولید تلفن‌های هوشمندش ادامه می‌دهد.

سری Mate و P جزو محصولات اصلی هواوی هستند که در فاصله‌ی زمانی میان سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ تا سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰، ۳۹٫۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند. فقط در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ آ‌ن‌ها تقریبا ۴۰ درصد از کل فروش هواوی را ازآنِ خود کردند.

در‌حال‌حاضر، کمبود قطعات مانع اصلی بر سر راه موفقیت هواوی است. اواسط سپتامبر، ارتباط هواوی با کارخانه‌ی اصلی‌اش، یعنی TSMC، قطع شد. به‌گفته‌ی کارکنان این شرکت‌، هواوی امید ندارد دولت بایدن محدودیت‌های تجاری هواوی را حذف کند: بنابراین، اگر این شرکت سری P و Mate را حفظ کند، اوضاع بدون تغییر خواهد ماند.

فروش آنر برای غول فناوری چینی این شرایط را فراهم کرد تا تراشه‌های موردنیاز خود را از اینتل، کوالکام، مدیاتک و ای ام دی تهیه کند. هفته‌ی گذشته نیز، اولین گوشی مستقل با برند آنر با نام V40 5G معرفی شد که از پردازنده‌ی Dimensity 1000+ استفاده می‌کند.

پیش‌ازاین، شایعات حاکی از آن بود که وظیفه‌ی تولید تراشه‌ی کرین برعهده‌ی شرکت SMIC گذاشته شود. هم‌اکنون، این کارخانه در حال تولید انبوه تراشه‌ای HiSilicon با فرایند چهارده‌‌نانومتری به نام Kirin 710A  است. مرحله‌ی بعدی فرایند «N+1» است که با تراشه‌‌های هفت‌نانومتری باید مقایسه‌پذیر باشد.

طبق ادعای برخی گزارش‌ها، این فرایند با ناد هفت‌نانومتری TSMC هم‌تراز نیست؛ اما متأسفانه ماه دسامبر آمریکا SMIC را نیز در فهرست تحریم‌های تجاری‌اش قرار داد و اکنون این کارخانه با مشکلات تولید روبه‌رو است. در‌این‌میان، یکی از سخن‌گویان هواوی اعلام کرده است که این شرکت به‌دنبال فروش خط‌تولید پرچم‌دارانش نیست.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تلاش‌های هواوی برای بقا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات