یوتیوب ویدئوهایی را که به تقلب در انتخابات آمریکا اشاره کنند حذف می‌کند

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد تمامی ویدئوهایی را حذف می‌کندکه مدعیِ تقلب در انتخابات آمریکا هستند. این موضوع نشان می‌دهد یوتیوب جو بایدن را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا شناخته است.
تبلیغات

چند روز پیش، یوتیوب با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد قصد دارد تمامی محتواهایی را حذف می‌کند که ادعا می‌کنند انجام تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده روی نتیجه‌ی انتخابات تأثیرگذار بوده است.

به‌دنبال آغاز رأی‌گیری‌ در آمریکا در ماه گذشته‌ی میلادی، یوتیوب به‌دلیل انتشار ویدئوهای حاوی ادعاهای نادرست درباره‌ی نتیجه‌ی انتخابات با انتقادات شدیدی مواجه شد. برای مثال، یکی از کانال‌های تأیید‌شده‌ی یوتیوب با نام One America News Network ویدئویی منتشر کرد و مدعی شد دونالد ترامپ برنده‌ی انتخابات شده است.

در آن زمان، یوتیوب از تصمیم خود برای اجازه‌دادن به انتشار این دست از ویدئوها دفاع کرد و در بیانیه‌ای گفت: «همچون دیگر شرکت‌ها، ما اجازه‌ی انتشار این ویدئوها را می‌دهیم؛ زیرا بحث درباره‌ی نتایج انتخابات و فرایند شمارش رأی‌ها در یوتیوب مجاز است.» یوتیوب همچنین گفت محتواهای منتشرشده‌ی نهادهای خبریِ معتبر به محبوب‌ترین ویدئوها درباره‌ی انتخابات تبدیل‌ شده‌اند. 

حال پس از گذشت حدودا یک ماه، یوتیوب بیانیه‌ی جدیدی روی وبلاگ رسمی‌اش منتشر کرده و گفته است به‌دنبال پایان ضرب‌الأجل تعیین‌شده‌ی ایالات متحده با محوریت اقدامات برطرف‌کننده‌ی مسئولیت، تصمیم گرفته است فرایند حذف ویدئوهایی را آغاز کند که باعث ایجاد گمراهی درباره‌ی انتخابات می‌شوند.

یوتیوب اعلام کرد در‌حال‌حاضر، تعداد کافی از ایالت‌ها نتایج انتخابات خود را تأیید کرده‌اند و همین تعداد باعث مشخص‌شدن رئیس‌جمهور منتخب می‌شود. از چهارشنبه‌ی گذشته، حذف ویدئوهایی آغاز شده است که اطلاعاتی غلط درباره‌ی انتخابات آمریکا ارائه می‌دهند. 

بیانیه‌ی یوتیوب در حالی منتشر می‌شود که دولت ترامپ در هفته‌های اخیر تعدادی شکواییه در دادگاه برای ردکردن نتایج انتخابات ثبت کرده است. هفته‌ی گذشته، دادگاه عالی ایالات متحده درخواست کمپین دونالد ترامپ برای مسدودسازی صدور تأییدیه‌ی نتایج انتخابات ایالت پنسیلوانیا را رد کرد و همین موضوع باعث شد باطل‌کردن پیروزی جو بایدن در دادگاه تقریبا غیرممکن شود.

یوتیوب در بیانیه‌‌اش گفت پنل‌های اطلاعاتی این پلتفرم با محوریت انتخابات نشان می‌دهند بیش از ۲۰۰ هزار ویدئو در این زمینه بارگذاری و این ویدئوها ۴٫۵ میلیارد بار دیده شده‌اند. یوتیوب گفت به‌زودی پنل‌های خود را به‌روز می‌کند تا طبق نتایج اعلام‌شده‌ی دفتر ثبت فدرال از رأی‌گیری آمریکا، جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب نشان داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات