ال ‌جی سرویس تحویل سفارش با ربات را آزمایش می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس تحویل سفارش به‌وسیله ربات ال‌ جی به‌صورت آزمایشی راه‌‌اندازی شده است و درحال‌حاضر، سفارش‌های کارمندان ال‌جی را تحویل می‌دهد.
تبلیغات

ال‌جی سرویس تحویل سفارش به‌وسیله ربات را آزمایش می‌کند. سرویس ربات این شرکت LG Colio Servebot نام دارد و می‌تواند سفارش‌های فروشگاه زنجیره‌ای GS25 را برای تمام کارمندان مرکز اصلی ال‌جی در سئول بیاورد. البته این سرویس تحویل سفارش فعلا به‌صورت داخلی راه‌اندازی شده است و فقط به کارمندان ال‌جی سرویس می‌دهد.

این ربات‌های می‌توانند به‌تنهایی سوار آسانسور شوند و بین ۹ طبقه ساختمان ال‌جی در حرکت باشند و سفارش ناهار، ساندویچ‌، نوشیدنی‌ کارمندان را تحویل دهند.

این ربات‌ها دارای سه کشو هستند که هرکدام آن‌ها می‌تواند ۱۵ کیلو بار در خود جا دهد. مشتری‌ها  می‌توانند به‌واسطه اپلیکیشن KakaoTalk سفارش بدهند. پس از ثبت سفارش، کارمندان فروشگاه سفارش را داخل کشوهای این ربات‌ها قرار می‌دهند و مقصد را مشخص می‌کنند.

ربات که به شبکه بی‌سیم متصل است، خود را به نزدیک‌ترین آسانسور می‌رساند و زمانی‌که به مقصد رسید، به‌وسیله پیام کوتاه یا تماس تلفنی به مشتری اطلاع می‌دهد. تمام این روند پنج دقیق طول می‌کشد.

ال‌جی اعلام کرده است که این ربات‌ها مخصوصاً در دفاتر شلوغ ال‌جی در زمان صرفه‌جویی می‌کنند و ارتباط انسانی را کاهش می‌دهند. همچنین ال‌جی با شرکت GS که فروشگاه‌های GS25 را اداره می‌کند، همکاری کرده است تا بتواند تجربه کاربری بهتری در زمینه ارسال سفارش با ربات خلق کند.

در ماه جولای شرکت ال‌جی این ربات‌ها را به National University Hospital سئول داده بود تا بتوانند داروها را حمل کنند. در ماه مارس ربات‌ها در رستوران‌های مختلف به کار گرفته شدند تا سفارش مشتری‌ها را سر میز ببرند. در حال‌ حاضر ۵۰ رستوران از این ربات‌ها استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات