تیم کوک از تلاش فراوان اپل برای رفع معضل تأمین محصولات می‌گوید

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تقاضای درخورتوجه کاربران اپل را در تأمین آیفون‌های جدید، اپل واچ، رایانه‌های مک و آیپد با مشکل مواجه کرده است.
تبلیغات

در گزارش مالی اپل برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰، تیم کوک، مدیرعامل اپل، به مشکلات موجود در زنجیره‌ی تأمین محصولات این شرکت اشاره کرد و از تلاش فراوان تیمش برای رفع معضل عرضه‌ی آیفون‌های جدید، آیپد، اپل واچ و رایانه‌های مک سخن گفت.

درحال‌حاضر، بسیاری از سفارش‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو، به‌دلیل ناتوانی زنجیره‌ی تأمین اپل براثر تقاضای چشمگیر در صف انتظار قرار دارند. باتوجه‌به اینکه عرضه‌ی آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس نیز درپیش است، اکنون فشار دوچندان روی زنجیره‌ی تآمین کوپرتینویی‌ها وجود دارد. 

حین ارائه‌ی گزارش مالی، از تیم کوک درباره‌ی راه‌حل اپل برای این مشکل باتوجه‌به نزدیک‌شدن ایام تعطیلات هالیدی پرسیده شده که تقاضا برای محصولات جدید را چندبرابر می‌کند. او در‌این‌باره گفت:

اگر آیفون مدنظرتان باشد، مشخصا درحال‌حاضر محدودیت داریم و این موضوع جای تعجبی ندارد. باتوجه‌به اینکه نمی‌دانیم این محدودیت تا کِی ادامه داشته باشد، پیش‌بینی تاریخ پایان آن نیز بسیار سخت خواهد بود. هنوز سفارش‌های خرید آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس را باز نکرده‌ایم؛ بنابراین، باید ببینیم تا آن موقع چه پیش می‌آید. درحال‌حاضر ازنظر تأمین کالا، محدودیت را تجربه می‌کنیم و این موضوع نه‌تنها برای آیفون، بلکه برای رایانه‌های مک و آیپد‌ها و اپل‌واچ‌ها نیز صدق می‌کند.همان‌طورکه مشخص است، محصولات بسیاری را باید مدنظر قرار دهیم و درحال‌حاضر، به‌شدت تلاش می‌کنیم تا به‌سرعت راهکاری برای این معضل بیابیم. با‌این‌اوصاف، هم‌اکنون نمی‌توانم تخمین بزنم که چه زمانی این محدودیت‌ها تمام می‌شوند.

با همه‌گیری ویروس کرونا و روی‌آوردن کسب‌‌و‌کارها و مدارس به دورکاری و مطالعه‌ی ازراه‌دور، تقاضا از ابتدای سال ۲۰۲۰ برای محصولات مک و آیپد به‌شدت افزایش یافت؛ از‌این‌رو، کوپرتینویی‌ها از ابتدای سال تاکنون، با مشکل محدودیت در تأمین این محصولات مواجه هستند. باتوجه‌به اینکه دراین‌میان مدل‌های جدیدتری از آیپد و رایانه‌های مک نیز معرفی شدند، فشار روی زنجیره‌ی تأمین این شرکت بیش‌ازپیش افزایش یافت.

عوامل مذکور دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا اپل در تأمین لوازم جانبی محصولاتش نیز با مشکلات و محدودیت‌های متعددی روبه‌رو شود. به‌عنوان نمونه، مگ‌سیف که اخیرا برای آیفون‌های جدید معرفی شدند، در اغلب اوقات دردسترس خریداران نیستند. همچنین، بند پرتقاضای Braided Solo Loop برای اپل واچ به‌ندرت در فروشگاه اپل یافت می‌شود.

باتوجه‌به اینکه آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس محصولات جدید دیگری هستند که از ۶ نوامبر پیش‌خریدشان آغاز می‌شوند، باید دید که اپل چطور بحران به‌وجودآمده در زنجیره‌ی تأمین خود را حل خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات