گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ اپل: فروش بسیار خوب مک و آیپد

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
با همه‌گیری ویروس کرونا و رواج دور کاری تقاضا برای مک‌ها و آیپدها با رشد چشمگیری در بازده‌مالی سه‌ماهه چهارم رو‌به‌رو بوده است.
تبلیغات

امروز اپل، درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم مالی خود را اعلام کرد؛ اهالی‌ کوپتینو درآمد ۶۴٫۷ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده‌اند و سود هر برگه‌سهم نیز ۰٫۷۳ دلار افزایش داشته است در این سه‌ماهه‌ی مالی بخش‌های خدمات، سرویس و مک با رشد چشمگیری مواجه شده‌اند و به لطف آن‌ها درآمد عملیاتی ۹٫۹ میلیارد دلار و سود ناخالص نیز ۲۴٫۷ میلیارد دلار را به خود دیده‌اند.

مانند سه‌ماهه‌ی گذشته، به دلیل  همه‌گیری ویروس کرونا، بخش‌های مک و آیپد عملکرد خوبی را از خود نشان دادند؛ زیرا مردم به کار و یادگیری از خانه ادامه می‌دهند بدین‌واسطه، کامپیوترهای مک نیز  بزرگ‌ترین سه‌ماهه خود را تجربه کرده‌اند و 9 میلیارد دلار فروش را به ثبت رسانده‌اند؛ همچنین اپل در شهریورماه (سپتامبر) آخرین آیپد ارزان‌قیمت خود، یعنی آیپد نسل ۸ را با قیمت ۳۲۹ دلار روانه‌ی بازار کرد که در فروش خوب آیپدها بی‌تأثیر نبوده است. آیپد ایر جدید نیز با طراحی جدید و پردازنده‌ی قدرتمند، بیشتر از گذشته به آیپد پروها نزدیک شده است و با قیمت مناسب خود، می‌تواند فروش بسیار خوبی را تجربه کند. میزان فروش آیپد نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته با رشد ۴۶ درصدی مواجهه شده و درآمد ۶٫۸ میلیار دلاری را به ارمغان آورده است.

فروش آیپدها در سه‌ماهه‌ی گذشته با ۴۶ درصد افزایش ۶٫۸ میلیارد دلار درآمد را برای اپل به ارمغان آورد است

برخلاف سال‌های اخیر، و ازآنجاکه آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو تا اواسط ماه اکتبر به فروش نرسیدند، گزارش‌مالی منتشر شده، شامل فروش آیفون‌های جدید، نمی‌شود درنتیجه، فروش آیفون در این سه‌ماهه آن‌چنان چشم‌گیر نبوده است، به‌طوری ‌که در سه‌ماهه گفته شده درآمد بخش آیفون‌ها ۲۶٫۴ میلیارد دلار را به ثبت رساند است که ۶٫۸ میلیارد دلار از بازده‌ی زمانی سال گذشته درآمد کمتری را به‌ثبت رسانده است.

بخش پوشیدنی‌ها نیز با معرفی اولیه اپل واچ سری ۶ و SE در ماه مهر (سپتامبر)، ۷٫۹ میلیارد دلار را روانه‌ی شرکت کرده و عملکرد مناسبی را به خود دیده است.

اپل، در رویدادی مرسوم‌ به Hi Speed، که در شهریور برگزار کرد از سرویس جدید خود به‌نام اپل وان (Appel One) نیز پرده‌برداری کرد که شامل چندین سرویس اپل، در سرویسی واحد خواهد بود و از فردا با قیمت آن ۱۴٫۹۵ دلار برای اشتراک تک‌نفره و ۱۹٫۹۵ دلار برای اشتراک خانواده‌ای، عرضه خواهد شد؛ در آینده سرویس اپل نیوز پلاس و سرویس جدید مخصوص ورزش اپل، یعنی فیتنس پلاس نیز به آن اضافه خواهند شد. انتظار می‌رود اپل وان بخش خدمات پر رونق اپل که در سه‌ماهه جاری ۱۴٫۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است را با رونق بیشتری مواجهه کند.

تیم‌کوک در تماس روز گذشته خود در رابطه با گزارش‌مالی به محصولات معرفی نشده نیز اشاره کرد:

امسال چند مورد (محصول) دیگر نیز دردسترس خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که اپل اولین رایانه‌های مک خود، مبتنی‌بر معماری آرم را در ماه نوامبر معرفی کند که این امر با انتقال از پردازنده‌های ساخته شده‌ی اینتل کلید خواهد خورد. اپل، در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود، اعلام کرد که کیت توسعه‌ای را برای توسعه‌دهنده‌ها آماده کرده است که روند مهاجرت به پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند؛ همچنین برنامه‌های قدیمی که برای کار با سخت‌افزار اینتل، طراحی شده‌اند، ازطریق نرم‌افزار شبیه‌ساز روزتا ۲ (Rosetta 2) به کار خود ادامه خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات