کارل پی، هم‌بنیان‌گذار وان پلاس، این شرکت را ترک کرد

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود هم‌بنیان‌گذار وان پلاس قصد دارد کسب‌وکار جدیدی راه بیندازد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد کارل پی، هم‌بنیان‌گذار تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند وان پلاس، این شرکت را ترک کرده است. براساس تصویری که JonSigur، یکی از کاربران سایت ردیت، فاش کرده است، نام پی در فهرست اسامی تیم این شرکت چینی دیده نمی‌شود که نشان می‌دهد او از این سمَت کناره‌گیری کرده یا برکنار شده است. به‌گزارش تِک‌‌کرانچ، دو منبع آگاه این خبر را تأیید کرده‌اند.

تصویر ارسالی کاربر ردیت از اسامی تیم جدید وان پلاس

در سال ۲۰۱۲، کارل پی ازطریق شبکه‌ی اجتماعی با پیت لاو تماس گرفت و در سال ۲۰۱۳، شرکت وان پلاس را با همکاری یکدیگر تأسیس کردند تا گوشی‌هایی که از نظر مشخصات در حد گوشی‌های برتر بازار هستند، با قیمت کمتر از گوشی‌های سامسونگ و اپل تولید و عرضه کنند. در این سال‌ها، پی نقش مهمی در طراحی گوشی‌های هوشمند این سازمان ایفا کرد؛ ازجمله وان پلاس نورد که بزرگ‌ترین موفقیت وان پلاس تاکنون به‌شمار می‌رود.

کارل پی حتی در خارج از دفتر مرکزی وان پلاس در شنزن چین، جایگاه مهمی در شرکت داشت و در کنفرانس‌های تجاری شرکت‌ می‌کرد و با مشتریان وفادار در تعامل بود و با رسانه‌ها مصاحبه می‌کرد. او پیش از جداشدن از شرکتش، مدیر بخش تولید گوشی‌های نورد بود و گفته می‌شود اکنون امیلی دای جانشین او شده است. وان پلاس نورد به‌عنوان گوشی میان‌رده، اوایل تابستان سال جاری رونمایی شد.

پی استراتژی‌های مختلفی بازاریابی برای فروش و پیشرفت محصولات وان پلاس در پیش گرفت. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، وان پلاس گوشی‌هایش را با روش‌های متفاوتی مانند دعوتنامه و سایر روش‌های هوشمندانه‌ی بازاریابی فروخت؛ ازجمله اینکه افراد برای خرید گوشی‌های وان پلاس باید گوشی‌ قبلی‌شان را از بین می‌بردند.

پی که در ۲۵ سالگی این استارتاپ را به‌همراه پیت لاو را‌ه‌اندازی کرده بود، در سال‌های اولیه‌ی این شرکت در سفرهایش در هتل‌های بسیار ارزان‌قیمت چین و هند می‌ماند تا درباره‌ی بازار اطلاعات بیشتری به‌دست آورد و به شهرهای ‌بیشتری سفر کند. اکنون، وان پلاس به یکی از تولیدکنندگان موفق گوشی‌های هوشمند پرمیوم در بازار هند و چند بازار دیگر تبدیل شده است. او در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفت:‌ «مدیریت محصول خوبی نداشتیم و بی‌تجربه بودیم که با تلاش بیشتر جبرانشان کردیم.»

همچنین، پی در وب‌سایت خود از درخواست برای ملحق‌شدن به تیم سامسونگ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی عملیات و تدارکات نوشت و گفت:

از سامسونگ درخواست می‌کنم که من را به‌عنوان کارآموز استخدام کند. باعث افتخار است که از تیمتان یاد بگیرم و درباره‌ی نحوه‌ی مقیاس‌‌بندی و اداره و مدیریت کسب‌وکارتان اطلاعات بیشتری کسب کنم.

سال ۲۰۱۵، پیت لاو در مصاحبه‌ای درباره‌ی همکارش گفت:

پی در زمان تأسیس وان پلاس گفت که می‌خواهم دنیا را تغییر دهم. در آن زمان، تصور می‌کردم این جوان افکار و رؤیاهای بلند‌پروازانه‌ دارد. او فردی سخت‌کوش است.

وان پلاس درباره‌ی کناره‌گیری کارل پی اظهارنظر نکرد. اکنون این برند گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌داری مانند مدل‌های وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس 7t و وان پلاس نورد 5G برای مشتریانش عرضه می‌کند. با گذشت زمان، وان پلاس توانست از استارتاپی در حوزه‌ی موبایل به بازیگر این صنعت تبدیل شود و از برندها‌ی معتبری مانند Razr فعال‌تر باشد. همچنین، وان پلاس برخلاف برندهای چینی مانند هواوی توانست به بازار آمریکا راه پیدا کند.

براساس آمار مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint، وان پلاس در سال ۲۰۱۹ با داشتن ۰/۶ درصد سهم بازار، رتبه‌ی هشتم بازار آمریکا را به‌خود اختصاص داد و فروش گوشی‌های آن در این سال بیش از سه برابر شد و در میان شرکت‌های آمریکایی بیشترین سودآوری را داشت.

پی قبل از راه‌اندازی شرکتش، به‌همراه دوستی دستگاه‌های MP3 وایت لیبل در چین می‌فروخت. کارل پی اکنون ۳۱ سال دارد و با سامسونگ همکاری نمی‌کند؛ اما بدون شک برای انجام کار بعدی آگاهانه و با اطمینان‌خاطر قدم برمی‌دارد. همان‌طورکه گفته شد، او با هدف شروع کار جدید از وان پلاس جدا شد؛ البته پی دراین‌باره اظهارنظر نکرد. فردا ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر)، وان پلاس از جدیدترین گوشی پرچم‌دارش، یعنی وان پلاس ۸ تی رونمایی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات