گرگ جازویاک معاون ارشد بازاریابی اپل شد

یک‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در صفحه‌ی معرفی رهبران این شرکت، عنوان سمَت گرگ جازویاک و فیل شیلر را تغییر داد.
تبلیغات

گرگ جازویاک به‌عنوان معاون ارشد بازاریابی اپل برگزیده شد. در هفته‌ی اخیر، اپل با به‌روزرسانی صفحه‌ی معرفی رهبران شرکت، عنوان سمَت جازویاک را به معاون ارشد بازاریابی تغییر داد. پیش‌از‌این و در ماه آگوست، اپل گفته بود که فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی بین‌الملل شرکت، از سمَتش کناره‌گیری می‌کند و جازویاک جایگزین آن می‌شود. البته این شرکت زمان تغییر ساختار سازمانی‌اش را اعلام نکرد؛ اما باتوجه‌به وب‌سایت اپل، می‌توان گفت این تغییرات در روزهای اخیر اتفاق افتاده است.

جازویاک که در شرکت با نام «جاز» شناخته می‌شود، مدیریت بازاریابی برخی از محصولات اپل را برعهده داشته است. در قسمت معرفی جاز در وب‌سایت اپل آمده است:

گرگ جاز جازویاک معاون ارشد بازاریابی بین‌الملل است و مستقیما به تیم کوک گزارش می‌دهد. جاز از جون ۱۹۸۶ به اپل ملحق شد و در توسعه و عرضه‌ی برخی از محصولات محبوب مشتریان این شرکت، ازجمله آیفون و آیپد، نقش مهمی ایفا کرده است. او فعالیتش را در اپل با کار روی مک‌های اولیه و پشتیبانی از توسعه‌دهندگان واسطه‌گر مک آغاز کرد. جاز بیش از ۳۰ سال در اپل تجربه‌ی مدیریت و بازاریابی دارد و اخیرا نیز به‌عنوان معاون ارشد بازاریابی محصول این شرکت، تیم‌های مدیریتی و بازاریابی تمامی محصولات این سازمان را مدیریت می‌کند. در سال ۱۹۸۶، جاز با مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه میشیگان فارغ‌التحصیل شد.

ناگفته نماند شیلر همچنان به فعالیت در اپل ادامه می‌دهد و مسئولیت رهبری رویدادهای اپل و اپ‌استور را برعهده دارد؛ اما در تصمیم‌گیری‌های بازاریابی نقشی ندارد. اپل سمَت شیلر را نیز در وب‌سایتش به‌روزرسانی کرد. شیلر به درخواست خودش مسئولیت‌های کمتری برعهده‌ گرفته تا زمان بیشتری برای خانواده و کار روی پروژه‌های شخصی‌اش بگذارد.

در دو سال اخیر، این سومین‌باری است که تغییرات سازمانی در بخش مدیران ارشد اجرایی این شرکت اتفاق می‌افتد. در ابتدا، آنجلا آرنتس از سمَت معاون ارشد خُرده‌فروشی اپل کناره‌گیری کرد و دیردر اوبراین جانشین آن شد. چند ماه پس‌از‌آن نیز، جانی آیو، طراح اصلی محصولات اپل، این شرکت را ترک کرد. او سابقه‌ی طولانی در اپل داشت و تصمیم گرفته بود شرکت طراحی خودش را راه‌اندازی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات