D1-kifpool

فیسبوک امکان ثبت ادعای مالکیت بر تصاویر را فراهم می‌کند

دوشنبه 31 شهریور 1399 - 19:35
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک ابزاری ساخته که با استفاده از آن، مالک هر تصویر می‌تواند تعیین کند تصویرش در کدام بخش‌های فیسبوک و اینستاگرام به‌نمایش دربیاید. این قابلیت نحوه‌ی کارکرد اینستاگرام را متحول می‌کند.
تبلیغات
D4-mcid4

فیسبوک قصد دارد به کاربران امکان دهد بهتر بر تصاویر خودشان نظارت کنند. در همین زمینه، فیسبوک به‌تازگی به‌روزرسانی جدیدی در سیاست‌های خود اعمال کرده و از آغاز همکاری با برخی از شرکای تجاری خاص خبر داده است تا به آن‌ها امکان دهد ادعای مالکیت تصاویر را مطرح کنند. سپس، مالکان می‌توانند تعیین کنند عکسشان در کجای پلتفرم فیسبوک به‌نمایش درآید. این موضوع شامل اینستاگرام هم می‌شود. فیسبوک قصد دارد این قابلیت را به‌صورت عمومی دردسترس همه‌ی کاربران قرار دهد، هما‌ن‌طور‌که در‌حال‌حاضر اقدام مشابهی برای حق نشر ویدئو و موسیقی انجام می‌دهد. فیسبوک در بیانیه‌ی جدیدش تاریخ دقیقی برای انتشار گسترده‌ی این قابلیت اعلام نکرده است.

فیسبوک دقیقا اشاره نکرده که با کدام‌یک از شرکای تجاری برای ارائه‌ی قابلیت جدید پلتفرمش وارد همکاری گسترده شده است؛ با‌این‌حال، تغییر اعمال‌شده در سیاست‌های فیسبوک ازلحاظ تئوری بدین‌معنی است برندی نظیر نشنال‌ جئوگرافی پس از بارگذاری عکسی اختصاصی در ابزار ویژه‌ی فیسبوک با نام Facebook Rights Manager، می‌تواند تعیین کند که این عکس در کدام بخش‌های پلتفرم نمایش داده شود. این قابلیت برای دیگر برندهای حاضر در اینستاگرام نیز فعال خواهد شد.

در ابزار یادشده، برندی نظیر نشنال جئوگرافی می‌تواند انتخاب کند که عکس همچنان در پلتفرم به‌نمایش دربیاید یا درخواست حذف بدهد که در آن صورت، پست‌های حاوی تصویر به‌طور کلی حذف می‌شوند. برندها خواهند توانست طبق ‌تمایل خود از نمایش عکس در بخش‌‌های خاصی از فیسبوک و اینستاگرام جلوگیری کنند. این یعنی پست از دسترس خارج نمی‌شود؛ اما در بخش‌هایی به‌نمایش درنمی‌آید که کپی‌رایت برند اعمال می‌شود.

اسکرین شات ابزار فیسبوک Facebook Rights Manager

اسکرین‌شاتی از ابزار Rights Manager فیسبوک

یکی از مدیران فیسبوک بیانیه‌ای برای رسانه‌ی ورج ارسال کرده و در آن نوشته است که فیسبوک می‌کوشد ابتدا قابلیت جدید را با شرکای تجاری‌اش آزمایش کند و درصورت رسیدن به نتایج مطلوب، آن را به‌صورت عمومی دردسترس قرار دهد. او از ابزار جدید فیسبوک به‌عنوان ابزاری بسیار حساس و بسیار قدرتمند یاد می‌کند و می‌گوید چنین ابزاری باید پیش از انتشار عمومی، حتما دقیقا بررسی و نقص‌هایش رفع شود.

کسی که حقوق معنوی تصاویر را دراختیار دارد، به‌منظور ثبت ادعای مالکیت بر تصویر، باید وارد ابزار Rights Manager فیسبوک شود و فایل CSV حاوی تمامی متادیتای عکس را بارگذاری کند. در مرحله‌ی بعد، مالک تصویر می‌تواند انتخاب کند کپی‌رایت در کدام بخش‌های پلتفرم اعمال شود و برخی بخش‌ها همچنان بتوانند تصویر را نمایش دهند. زمانی‌که ابزار فیسبوک تشخیص دهد که متادیتای آپلودشده با عکسی منتشرشده در پلتفرم مطابقت دارد، فرایند پردازش تصویر را آغاز می‌کند و بخش‌های نمایش‌داده‌شده‌ی تصویر در آن‌ها بررسی می‌شود.

اگر فرد دیگری بخواهد ادعای مالکیت بر همان تصویر را ثبت کند، دو طرف ماجرا می‌توانند در چند مرحله‌ی دیگر درخواست مالکیت را ثبت کنند تا فیسبوک درنهایت مالک را انتخاب کند. فیسبوک مالکیت را به فرد یا برندی می‌دهد که زودتر درخواست مالکیت را ثبت کرده باشد. اگر افراد بخواهند به تصمیم فیسبوک اعتراض کنند، می‌توانند از فرم‌های ویژه‌ی فیسبوک بهره بگیرند. 

به‌روزرسانی جدیدی که در قوانین فیسبوک اعمال می‌شود، می‌تواند نحوه‌ی کارکرد امروزی اینستاگرام را به‌خوبی متحول کند. امروزه، برخی تصاویر در اینستاگرام بارها بارگذاری می‌شوند و هربار به‌منظور رعایت کپی‌رایت، دارنده‌ی اصلی عکس تگ می‌شود. اکنون به‌لطف ابزار جدید فیسبوک، مالک عکس می‌تواند بی‌درنگ پست‌های جدید حاوی عکس خود را از دسترس خارج کند.

درنهایت، خالقان محتوا مجبور خواهند شد سرمایه‌گذاری بیشتری به‌منظور ثبت تصاویر اختصاصی کنند تا پستشان از دسترس خارج نشود. تمامی این‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند و احتمالا به نتیجه‌ای ختم می‌شوند که اینستاگرام به‌وضوح در پی دستیابی به آن است: تبدیل‌شدن به پلتفرمی که در آن تصاویر اختصاصی، تنها یک‌بار منتشر می‌شوند و بقیه نمی‌توانند آن‌ها را بازنشر کنند. کپی‌رایت در اینستاگرام سال‌ها است که مشکل‌ساز شده و به‌نظر می‌رسد مدیران فیسبوک می‌کوشند تا با ابزار جدید مشکلات را رفع کنند. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
D5-b3IranServer
داغ‌ترین مطالب روز
وب‌گردی با لپ‌تاپ گیمینگ Stealth 15 A13V ام‌اس‌آی
وب‌سایت‌های ضروری در زمان اختلال اینترنت بین‌الملل یا تحریم

در شرایط بحران، هنگامی که دسترسی به اینترنت بین‌الملل قطع است، چه وب‌سایت‌هایی می‌توانند به کمکمان بیایند؟

555
حدود 10 ساعت قبل
آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max با شارژر
چه کار کنیم گوشی آیفون کمتر شارژ مصرف کند؟

ترفندهای ساده‌ای وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان شارژدهی گوشی آیفون را افزایش داد و در نهایت باعث افزایش درصد سلامت باتری ایفون شد.

9
1 روز قبل
منوی باتری شیائومی ۱۴ پرو
چه کار کنیم گوشی شیائومی کمتر شارژ مصرف کند؟

گوشی‌های شیائومی تنظیمات مختلفی برای بهبود مصرف باتری دارند که با تغییر آن‌ها می‌توان شارژدهی را افزایش داد.

98
1 روز قبل
قطع اینترنت - موبایل
اطلاعیه‌ وزارت ارتباطات درباره قطع شدن اینترنت بین‌الملل؛ محدودیت موقت است

وزارت ارتباطات در پی قطع شدن دسترسی کاربران به شبکه اینترنت اعلام کرد محدودیت‌های ایجاد شده موقت است.

2
1 روز قبل
قطع اینترنت - فیلترینگ - دکمه قطع اتصال اینترنت
قطع اینترنت کشور، ریزپرنده‌ها را زمین‌گیر کرد؛ ادعای منبع آگاه

به گفته‌ی یکی از منابع آگاه، قطع سراسری اینترنت کشور باعث زمین‌گیرشدن ریزپرنده‌های مهاجم شده است.

0
حدود 5 ساعت قبل
چهره‌ی یک مرد جوان با الکترود روی پیشانی
تتو دیجیتال؛ تکنولوژی عجیبی برای شناسایی فعالیت‌های ذهنی

تکنولوژی جدید دانشگاه تگزاس، با استفاده از تتوی دیجیتال، فعالیت‌های ذهنی کاربر را شناسایی می‌کند.

13
حدود 10 ساعت قبل
دختر جوان درحال کار با گوشی درحالت آفلاین در اتاق
۷ اپلیکیشن‌ برای ارتباط بی‌سیم در شرایط قطع اینترنت موبایل و وای‌فای

وقتی ارتباطات رایج مثل شبکه‌های موبایل از کار می‌افتند، راه‌های دیگری برای ارسال پیام وجود دارند؛ با این اپ‌ها همیشه در دسترس بمانید.

110
حدود 12 ساعت قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات