مشاهده اعلان‌های ردشده در اندروید 11

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت Notification History اندروید 11 به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید اعلان‌های مشاهده‌نشده در گوشی‌ هوشمند اندرویدی خود را مشاهده کنید. در این مقاله، روشی برای فعال‌سازی این قابلیت به شما آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

از زمان انتشار اندروید 4.1 Jelly Bean قابلیتی مخفی به‌نام Notification Log در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. در‌صورت فعال‌بودن این قابلیت، به‌محض باز‌شدن قفل، اعلان‌های مشاهده‌نشده برای کاربران به‌نمایش در‌می‌آیند. در آن زمان، فعال‌کردن این قابلیت امری ضروری تلقی نمی‌شد و بیشتر آن را ویژگی جالبی می‌دانستند؛ اما اکنون به‌لطف به‌روزرسانی منتشرشده برای اندروید 11، بهتر است کاربران این قابلیت را فعال کنند.

مقاله‌های مرتبط:

    در اندروید 11، نام این قابلیت به Notification History تغییر کرده است. درواقع، ویژگی Notification Log هنوز با کمی تغییر در اندروید وجود دارد؛ حال‌آنکه Notification History ویژگی جدیدی است که در اندروید 11 وجود دارد. در اندروید 11، این ویژگی محدودیت‌های نسخه‌های پیشین را ندارد. برای مثال، دسترسی آسان‌تر و دیدن محتوای پیام و حتی امکان بازکردن پیام قدیمی‌تر ازجمله ویژگی‌هایی است که در قابلیت Notification History وجود دارد.

    آیا برای استفاده از این قابلیت آماده هستید؟ برای انجام این کار ابتدا باید مانند نسخه‌های پیشین اندروید این ویژگی را فعال کنید.

    ۱. فعال‌سازی Notification History

    برای فعال‌کردن این قابلیت، تنظیمات را باز و در آن، Apps & Notifications را انتخاب کنید. روی Notifications کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Notification history را برگزینید و درپایان، Use Notification History را فعال کنید.

    آموزش فعال سازی Notification History در اندروید 11

    ۲. دیدن و مدیریت‌کردن Notification History

    پس از فعال‌کردن این قابلیت با منو خالی مواجه می‌شوید. این مسئله بدین‌دلیل است که قابلیت مذکور تاکنون فعال نبوده و هیچ‌یک از پیام‌ها را ذخیره نمی‌کرده است. اکنون که به خواست خود آن را فعال کرده‌اید، تمامی اعلان‌ها در این بخش نمایش داده خواهند شد. در پایین نوار اعلانیه‌ها، دکمه‌ی جدیدی اضافه شده است که History نام دارد. با انتخاب این گزینه، می‌توان وارد صفحه‌ی Notification History شد و اعلان‌های قبلی را مشاهده کرد.

    در این منو، اعلان‌های دریافتی براساس زمان سازمان‌دهی می‌شوند و در بالای صفحه، Recently dismissed نوشته شده است. در پیام‌های موجود در دسته‌بندی Recently dismissed، می‌توانید نرم‌افزار فرستنده‌ی اعلان، موضوع، یک خط از محتوا و زمان ارسال آن را مشاهده کنید. پیام‌های قدیمی‌تر بر‌اساس منبع برنامه درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند که باید برای مشاهده‌ی آن‌ها پیکان رو به پایین را انتخاب کنید.

    آموزش فعال سازی Notification History در اندروید 11

    برای نرم‌افزارهای قدیمی‌تر، انتخاب یک ورودی شما را به تنظیمات کانال اعلان برنامه هدایت می‌کند. برای اعلان‌هایی که اخیرا رد شده‌اند، هشدارها به همان روشی عمل می‌کنند که انگار در نوار اعلانات قرار دارند؛ بنابراین با ضربه‌زدن روی یکی از آن‌ها، به قسمت مرتبط در برنامه هدایت می‌شوید. با انجام مراحل گفته‌شده، می‌توانید به‌راحتی قابلیت Notification History را در دستگاه خود فعال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات