تیک تاک در تلاش برای جلوگیری از توزیع یک ویدیوی خودکشی است

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیک‌تاک حتی حساب‌های کاربری را که اقدام به بارگذاری مجدد ویدیوی خودکشی می‌کنند، مسدود کرده است تا از همه‌ی ابزارها برای جلوگیری از توزیع بیشتر بهره ببرد.
تبلیغات

تیک‌تاک از روز یکشنبه با چالش جدیدی در کنترل محتوای کاربران خود دست‌وپنچه نرم می‌کند. ویدیوی گرافیکی از مردی که با یک تفنگ خودکشی می‌کند، به‌سرعت در شبکه‌ی اجتماعی درحال دست‌به‌دست شدن است. در ابتدای این ویدئو اثری از تصمیم به خودکشی فرد نیست و شاید کاربران به‌صورت ناخواسته این محتوای آزاردهنده را ببینند. نکته‌ی مهم‌تر اینکه ویدیوی خودکشی در فید For You برای بسیاری از کاربران تیک‌تاک نمایش داده شد. این فید، ویدیوها را بسته‌به سابقه‌ی مرور اپلیکیشن و علایق کاربر به او پیشنهاد می‌دهد. تیک‌تاک از همان روز یکشنبه به‌سختی تلاش می‌کند تا مانع از توزیع و گسترش هرچه بیشتر این ویدئو شودد. مدیران، حساب‌های کاربری را که اقدام به بازنشر ویدئو کرده بودند هم مسدود کرده‌اند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به رخدادهای پیش‌آمده گفت: «سیستم ما به‌صورت خودکار این نوع از ویدیوها را شناسایی کرده و مسدود می‌کند. ویدیوهایی که سیاست اصلی پلتفرم مبنی بر ممنوعیت نمایش یا تبلیغ یا تحسین خودکشی را زیر پا می‌گذارند. ما حساب‌های کاربری متعددی را مسدود می‌کنیم که سعی در بارگذاری مجدد ویدئو داشتند. همچنین از تمامی اعضای جامعه‌ی تیک‌تاک تشکر می‌کنیم که ویدئو را گزارش دادند و دیگران را از مشاهده‌، توزیع و اشتراک آن منع کردند».

رخداد اخیر، بار دیگر نقاط ضعف الگوریتم تیک‌تاک را در معرض توجه رسانه‌ها و کارشناسان قرار می‌دهد. با اینکه اکثر پلتفرم‌های شبکه‌ی اجتماعی در موقعیت‌های گوناگون در مدیریت محتوا و پلتفرم خود با چالش روبه‌رو بوده‌اند، موتور پیشنهاد تیک‌تاک بیش از سایر رقبا اشکال دارد. موتور پیشنهادی آن‌ها جلوگیری از توزیع محتوای مخرب و آزاردهنده مانند ویدیوی اخیر را دشوار می‌کند. ازطرفی جامعه‌ی کاربران تیک‌تاک خود دست‌به‌کار شده‌‌اند و در ویدیوهای متعدد، درباره‌ی ویدیوی جدید هشدار می‌دهند. آن‌ها از فالوورهای خود می‌خواهند که درصورت مشاهده‌ی ویدئو با چنین مشخصاتی در فید For You، آن را مشاهده نکنند. البته نکته‌ی نگران‌کننده اینکه ویدیوی اصلی پس از انتشار در Facebook Live توسط کاربران متعدد در توییتر و اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات