ایلان ماسک با عبور از مارک زاکربرگ، سومین فرد ثروتمند جهان شد

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با ادامه سیر صعودی افزایش ارزش سهام تسلا، ثروت ایلان ماسک به بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار رسید.
تبلیغات

پیش‌تر خبری منتشر شد که افزایش ارزش سهام تسلا توانسته به ایلان ماسک کمک کند تا جایگاه چهارمین فرد ثروتمند دنیا را از برنارد آرنو، سرمایه‌گذار و کارآفرین فرانسوی بگیرد. دارایی ایلان ماسک در آن زمان ۱۵ میلیارد دلار با مارک زاکربرگ، نفر سوم فهرست ثروتمندترین افراد دنیا، فاصله داشت؛ اما به‌نظر می‌رسد که افزایش مجدد ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک را به سومین فرد ثروتمند دنیا تبدیل ساخته است.

آمارها نشان می‌دهد که ثروت ایلان ماسک به بیش از ۱۱۵/۴ میلیارد دلار رسیده است؛ درحالی‌که مارک زاکربرگ ثروتی معادل ۱۱۰/۸ میلیارد دلار دارد. در این بین جالب است بدانید که مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، که در گذشته با نام مکنزی بزوس شناخته می‌شد توانسته جایگاه اول ثروتمندترین زن دنیا را از فرانسوا بتانکور می‌یر، بنیانگذار شرکت لورئال، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی جهان بگیرد. زمانی‌که مکنزی اسکات از جف بزوس طلاق گرفت، ۴ درصد از سهام آمازون به وی بخشیده شد و حال، ارزش سهام آمازون متعلق به مکنزی به ۶۶/۴ میلیارد دلار رسیده است.

در این بین، ارزش سهام تسلا با رشد ۵۰۰ درصدی خود در طول سال جاری میلادی توانسته دارایی ایلان ماسک را ۸۷/۸ میلیارد دلار افزایش دهد. درحالی‌که شیوع بیماری کرونا باعث آسیب رسیدن به بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک شد؛ اما دو شرکت آمازون و تسلا توانستند با رشد چشم‌گیری همراه شده و نه‌تنها بنیانگذاران، بلکه سهام‌داران را نیز ثروتمندتر کنند.

جالب است بدانید ارزش تسلا (۴۶۴ میلیارد دلار) درحال‌حاضر از خرده‌فروشی والمارت، پردرآمدترین شرکت آمریکایی نیز فراتر رفته است. همین امر سبب شده تا هفته گذشته ایلان ماسک به باشگاه ثروتمندان دنیا مانند مارک زاکربرگ، جف بزوس و بیل گیتس بپیوندد که ارزش دارایی آن‌ها از یک‌صد میلیارد دلار فراتر رفته است.

بااین‌حال، ایلان ماسک، مدیرعامل دو شرکت بزرگ اسپیس ایکس و تسلا راه درازی را برای کسب جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا در پیش دارد. درحال‌حاضر، جف بزوس با دارایی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شود. در هر صورت، ایلان ماسک در مسیر خود چالش‌هایی نیز خواهد داشت؛ زیرا چندی پیش برنی سندرز، سناتور آمریکایی، طرحی برای کسب مالیات بیشتر از افرادی معرفی کرد که در طول شیوع بیماری کرونا مقادیر هنگفتی به ثروت آن‌ها افزوده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات