سامسونگ با راه‌اندازی شبکه‌‌ای مبتنی‌بر برون‌سپاری، یافتن گوشی‌های گمشده را تسهیل می‌کند

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی جدید سامسونگ به کاربران این سرویس اجازه می‌دهد تا برای یافتن اقلام گمشده‌ی هم، به یکدیگر کمک کنند.
تبلیغات

Tile اولین شرکتی بود که با استفاده از فناوری بلوتوث LE، یک شبکه‌ی موقعیت مکانی مبتنی‌بر برون‌سپاری راه‌اندازی کرد. شبکه‌ی مذکور به کاربرانِ این سرویس اجازه می‌دهد تا برای یافتن اقلام گمشده‌ی هم، به یکدیگر کمک کنند. پیش‌تر، اپل همین فناوری را به سرویس Find My Phone خودش اضافه کرده بود. در محصولات اپل، این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا برای یافتن آیفون و درنهایت اقلام گمشده‌ی دیگر، با گزارش موقعیت مکانی دستگاه‌های اپل سایر کاربران در اطرافشان به یکدیگر کمک کنند.

اکنون، سامسونگ نیز فناوری مشابهی را برای صدها میلیون نفر از کاربران گوشی‌های هوشمند این شرکت ارائه خواهد کرد. از دارندگان سامسونگ خواسته می‌شود در سیستم «Offline finding» عضو شوند. سیستم مذکور نه‌تنها برای یافتن گوشی هوشمند گمشده‌ی کاربران به آن‌ها کمک می‌کند، بلکه برای پیداکردن گوشی‌های گمشده‌ی افراد دیگر، آن‌ها را در شبکه‌ی مبتنی‌بر برون‌سپاری عضو می‌کند. سامسونگ درباره‌ی این سیستم خاطرنشان می‌کند:

این [سیستم] امکان می‌دهد تا گوشی هوشمند شما حتی هنگامی که به هیچ شبکه‌ای متصل نیست، با دستگاه‌های سایر افراد از سری گلکسی پیدا شود. همچنین، اجازه خواهد داد گوشی شما برای جست‌وجوی دستگاه‌های گلکسی گمشده که ممکن است در مکان نزدیکی باشند استفاده شود. به‌علاوه [با سیستم Offline finding] می‌توانید ایربادها و ساعت‌های هوشمندی را که آخرین اتصالشان به گوشی هوشمند شما بوده است پیدا کنید.

از توضیحات سامسونگ این‌گونه برمی‌آید که یافتن اقلام گمشده با تکیه‌بر برون‌سپاری تنها در گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود و متأسفانه، تا مدت‌ها روی ایربادها و ساعت‌های هوشمند کاربردی نخواد داشت. باتوجه‌به اینکه محصولات مذکور راحت‌تر گم می‌شوند، فقدان این ویژگی در این دستگاه‌ها تأسف‌برانگیز است. برای دسترسی به ویژگی مذکور، نیازی به به‌روزرسانی سیستم‌عامل وجود ندارد؛ بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که سرویس جدید سامسونگ برای چه دستگاه‌هایی منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات