افزایش ۴۰ درصدی میزان سود آمازون در فصل دوم ۲۰۲۰

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آمارها نشان می‌دهد که شرکت آمازون طی فصل دوم سال مالی ۲۰۲۰ به درآمدی بالغ بر ۸۸٫۹ میلیارد دلار دست یافته است.
تبلیغات

با گسترش ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک به مشکلات مختلفی دچار شدند؛ برای مثال می‌توان به کمبود محصولات در بازار به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها، تأخیر در معرفی و عرضه‌ی محصولات جدید به دلیلی مشابه یا تبدیل فعالیت کارکنان از حالت فیزیکی به دورکاری اشاره کرد؛ اما پاره‌ای از شرکت‌ها نیز برخلاف پیش‌بینی‌ها در میزان درآمدشان کاهشی تجربه نکردند و حتی به موفقیت‌های بیشتری نیز دست یافتند؛ به‌عنوان مثال آمازون به مدیریت جف بزوس در یکی از حساس‌ترین دوره‌های شیوع بیماری کرونا نه‌تنها ضرر نکرده است؛ بلکه توانسته میزان سود خود را به دو برابر برساند.

میزان درآمد آمازون در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ به ۸۸٫۹ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به بازه‌ی‌ زمانی مشابه در سال گذشته، رشدی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. در این بین سود خالص آمازون از ۲٫۶ میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به ۵٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است. 

موفقیت آمازون در کسب درآمد بیشتر در حالی است که بسیاری از تحلیلگران حدس می‌زدند میزان درآمد غول فناوری حداکثر به ۸۱٫۵۳ میلیارد دلار برسد. گفته می‌شود آمازون تا ماه مارس توانسته ظرفیت تولید خود را ۱۶۰ درصد افزایش دهد و بیش از ۱۷۵ هزار شغل جدید ایجاد کند. جف بزوس طی قدردانی از کارمندان خود، در مورد موفقیت آمازون در فصل گذشته گفت: «یک سه‌ماهه‌ی موفقیت‌آمیز دیگر رقم خورد و من به تمامی کارکنان آمازون در سراسر جهان افتخار می‌کنم.»

رشد پی در پی آمازون و موفقیت آن باعث شده است تا جف بزوس به ثروتمندترین فرد جهان بدل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات