جزئیات فناوری بازسازی تصویر در پلی‌استیشن 5 در یک پتنت فاش شد

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جزئیات پتنت جدیدی متعلق به شرکت سونی فاش شده است که احتمالا چگونگی استفاده از فناوری شبیه به DLSS را در بازسازی تصاویر مشخص می‌کند.
تبلیغات

پتنت جدیدی از سونی مرتبط با فناوری بازسازی تصویر فاش شد که روندی بسیار شبیه به فناوری Deep Learning Super Sampling انویدیا را نشان می‌دهد و احتمالا در کنسول بازی پلی ‌استیشن ۵ استفاده خواهد شد. پتنت جدید در سال ۲۰۱۹ ثبت شده است و جزئیات آن اخیرا به‌دست رسانه‌های سخت‌افزاری رسید. به بیان ساده، این فناوری می‌تواند تصویر را با استفاده از مجموعه‌ای از تصاویر مرجع و به‌کمک یادگیری ماشین، بازسازی کند.

جزئیات جدیدی که از پتنت سونی فاش شد، درحال‌حاضر در زبان ژاپنی است و بسیاری از جزئیات آن را نمی‌توان با دقت بررسی و مشخص کرد. البته باتوجه‌به اطلاعات کلی ظاهرا این سیستم نسبت به فناوری Checkerboard Rendering مورد استفاده در پلی ‌استیشن 4 پرو، مزیت‌های بیشتری خواهد داشت و به‌نوعی آن را پیشرفت می‌دهد.

در بخشی از جزئیات پتنت سونی می‌خوانیم: «دستگاه پردازش اطلاعاتی که مجموعه‌ای عظیم از تصاویر مرجع را دریافت می‌کند. این تصاویر با تصویرسازی سوژه‌ی نهایی به دست می‌آیند. مجموعه‌ی تصاویر با تغییر ابعاد به تصاویر اولیه برای آموزش الگوریتم استفاده می‌شوند که درنهایت، تصویری از سوژه‌ی موردنظر تولید می‌کند».

شرکت‌ها در اغلب موارد، پتنت‌های ثبت‌شده را در محصولات نهایی استفاده نمی‌کنند. درنتیجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا پتنت اخیر سونی در پلی ‌استیشن 5 استفاده می‌شود یا خیر. فناری Nvidia DLSS 2.0 تاکنون نشان داده است که استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی تصاویر چه نتایجی به‌دنبال دارد. طبق دستاوردهای فناوری مذکور، تصاویر در رزولوشن پایین هم کیفیت مناسبی دارند. درنهایت، پیاده‌سازی نمونه‌ای مشابه از این فناوری در کنسول‌های آتی، قطعا به بهبود کیفیت بازی‌ در آن‌ها کمک خواهد کرد.

پلی استیشن ۵ در پایان سال جاری در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد. درحال‌حاضر از تاریخ دقیق یا قیمت نهایی کنسول در هیچ‌یک از دو نمونه‌ی معمولی یا دیجیتال، خبری در دست نیست. برای تأیید یا رد خبر اخیر و بسیاری دیگر از شایعه‌ها و ادعاها پیرامون کنسول جدید ژاپنی‌ها، راهی به‌جز انتظار تا آن زمان نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات