مشخصات کامل سری گلکسی تب S7 سامسونگ فاش شد

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس به‌ترتیب دارای نمایشگرها ۱۱ و ۱۲٫۷ اینچی با رزولوشن QHD هستند و از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می‌برند.
تبلیغات

با اینکه هم‌اکنون تبلت‌های اندرویدی در بازار لوازم الکتریکی محبوبیت چندانی ندارند، اما چندین سال پیش این محصولات در اوج شکوفایی قرار داشتند. در سال ۲۰۱۱ میلادی حتی اوضاع به‌گونه‌ای پیش رفت که گوگل، تبلتی را با سیستم‌عاملی اختصاصی، یعنی اندروید ۳ هانی‌کامب معرفی کرد. بعدها نسخه‌ی ۴ اندروید با نام بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) به‌عنوان رابط کاربری در این تبلت استفاده شد، ولی با از دست رفتن محبوبیت تبلت‌های اندرویدی، این سیستم‌عامل نیز کمتر مورد توجه قرار گرفت.

امروزه، به‌سختی می‌توان تبلت‌هایی با سیستم‌عامل اندروید را یافت که توانایی رقابت با آیپد و سرفیس مایکروسافت را داشته باشند. بااین‌حال، سامسونگ هنوز هم در این حوزه مبارزه را ادامه می‌دهد. این شرکت برای به‌دست‌آوردن سهمی از بازار تبلت، قصد دارد تا گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس را روانه‌ی بازار کند.

باتوجه‌به اینکه این محصولات، تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ خواهند بود، انتظار می‌رود که عملکرد آن‌ها برابر با گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار این شرکت باشد. سری گلکسی تب اس ۷ با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس همراه خواهد بود. تراشه مذکور که کوالکام آن را به‌تازگی معرفی کرده، در گوشی ROG Phone 3 ایسوس و نسخه‌ی 5G گلکسی Z Flip استفاده شده است. نمایشگر به‌کاررفته در این دستگاه‌ها دارای رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. براساس گزارش‌های پیشین، در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس 20، امکان استفاده‌ی هم‌زمان از رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی وجود نداشت، ولی مشخص نیست که در تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ نیز اوضاع به همین منوال باشد یا خیر.

خانواده‌ی گلکسی تب اس ۷ دو عضو خواهد داشت؛ نسخه‌ی معمولی گلکسی تب اس ۷ با نمایشگر ۱۱ اینچی از نوع LCD که حسگر اثرانگشت در آن در لبه‌ی دستگاه گنجانده شده است و نسخه‌ی تب اس ۷ پلاس که نمایشگری ۱۲٫۷ اینچی از نوع AMOLED دارد و اسکنر اثرانگشت آن زیر صفحه‌ی نمایش تعبیه شده است. همچنین، این محصولات از فناوری بی‌سیم DeX پشتیبانی می‌کنند؛ درنتیجه از آن‌ها به‌عنوان کامپیوتر دسکتاپ نیز می‌توان استفاده کرد. سری گلکسی تب اس ۷ حداقل ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که مناسب به‌نظر می‌رسد. علاوه‌براین، با استفاده از درگاه حافظه‌ی microSD در این دستگاه‌ها می‌توان یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری داشت.

سیستم دوربین در تبلت‌های جدید سامسونگ ویژگی منحصربه‌فردی ندارند. در پنل پشتی هر دو محصول از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و حسگر ۵ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید عریض استفاده شده است. رزولوشن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل است و قابلیت ثبت ویدئو با رزولوشن 4K را دارد. ظرفیت باتری در مدل کوچک‌تر ۷٬۰۴۰ میلی آمپرساعت و در مدل بزرگ‌تر ۱۰٬۰۹۰ میلی‌آمپرساعت است و با شارژر جداگانه، امکان شارژ با سرعت ۴۵ وات وجود دارد. انواع سازگار با فناوری 5G از گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس نیز دردسترس خواهد بود. علاوه‌بر موارد یادشده، تبلت‌های مذکور همراه‌با حالت بی‌سیم DeX و قلم استایلوس بهبودیافته‌ی S Pen که احتمالا تنها ۹ میلی‌ثانیه تأخیر دارد، راهی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات