مدیر ارشد ایسر: مایکروسافت ممکن است با تبلت سرفیس خود 'برنج نپخته' بخورد!

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
ایسر جزو شرکت‌هایی بود که از همان ابتدای معرفی تبلت سرفیس توسط مایکروسافت، موضع گرفت و مخالفت شدید خود را با سیاست‌های جدید مایکروسافت مبنی بر تولید سخت‌افزار بیان کرد. حالا پس از چند روز از عرضه تبلت سرفیس و موفقیت نسبی مایکروسافت در فروش آن، مدیرعامل ایسر چین اظهار نظر تازه‌ای کرده که نشان می‌دهد این شرکت کماکان روی مواضع قبلی خود ایستاده است.
تبلیغات

ایسر پیش از این اعلام کرده بود که اهمیتی برای تبلت سرفیس RT و به‌طور کلی مفهوم Windows RT قائل نیست و به موفقیت آن اعتقادی ندارد. اما اگر این تفکر صحیح است چرا این شرکت سعی در حذف مایکروسافت از رقابت دارد و اقدام این شرکت در تولید سخت‌افزار را محکوم می‌کند؟

مدیرعامل ایسر در چین، Linxian Lang، برای تأکید بر موضع ایسر از استعاره و غذا استفاده کرد و به ردموندی‌ها اخطار کرد که با تبلت سرفیس در حال خوردن برنج نپخته هستند. او به این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت باید روی رژیم غذایی که ساده‌تر جویده می‌شود یعنی نرم‌افزار تمرکز می‌کرد.

براساس نتایج بررسی‌هایی که اکثر وب‌سایت‌های فناوری روی تبلت سرفیس انجام دادند، این تبلت در حال حاضر دچار مشکلات نرم‌افزاری کوچک و بزرگی است که شاید اشاره ایسر نیز به آن‌ها بوده باشد. البته همان‌طورکه می‌دانید مایکروسافت استاد ارائه سرویس‌پک‌ها و بسته‌های بروز رسانی است و به‌زودی مشکلات نرم‌افزاری ویندوز ۸ و ویندوز RT را مرتفع خواهد کرد.

نظر شما در این باره چیست؟ همکاری بین مایکروسافت و تولیدکنندگان سخت‌افزار، که حالا علاوه بر شریک تجاری این شرکت رقیب نیز محسوب می‌شوند، چه سرانجامی خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات