مدیرعامل ایسر در مورد تبلت سرفیس به مایکروسافت گفت: "دوباره فکر کنید"

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش مدیران شرکت ایسر از مایکروسافت بابت ساخت تبلت سرفیس انتقاد کردند، اما حالا مدیرعامل این شرکت اخطار بسیار مستقیمی به مایکروسافت داده است.
تبلیغات

در همین راستا وانگ، مدیرعامل ایسر به Financial Times گفت «ما به مایکروسافت گفتیم که روی این موضوع بیشتر تامل کند و این موضوع را با دقت سبک و سنگین کند. تبلت سرفیس تاثیر بسیار منفی روی اکوسیستم ویندوز خواهد داشت و برندهای تولیدکننده دیگر نیز عکس‌العمل نامناسبی نشان خواهند داد.»

مایکروسافت قبلا از پتانسیل عکس‌العمل منفی تولیدکنندگان دیگر آگاه بوده، و در کمسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا این موضوع را متذکر شده که ممکن است رقابت مستقیم با تولیدکنندگان ، تعهد آنها را به پلتفرم ویندوز کاهش دهد. نه تنها وانگ این موضوع را تایید می‌کند بلکه اعتقاد دارد که مایکروسافت این صدمه را در ازای هیچ بوجود خواهد آورد و اضافه می‌کند

این چیزی نیست که شما در انجام آن خوب باشید و تجربه‌ای در آن ندارید، پس دوباره روی این موضوع فکر کنید.

این حرف بسیار مودبانه اما محکم است. قبلا نیز این شرکت در مورد انتقال نظراتش به مایکروسافت دریق نکرده بود. به طور مثال در سال 2007 مدیرعامل وقت ایسر به مایکروسافت گفت:

تمامی حاضران صنعت کامپیوتر از ویندوز ویستا ناامید شده‌اند.

به نظر اینجانب تولید تبلت سرفیس از جوانب مختلف هم مثبت است هم منفی. این تبلت می‌تواند استانداردی برای دیگر سازندگان باشد و رقابت را در این بازار جدی‌تر کند، مانع ارائه محصولات بی‌کیفیت شود و به تولیدکنندگان نشان دهد که حداقل تجربه‌ای که ویندوز 8 باید در اختیار کاربران قرار دهد، چیست.

اما از طرفی، دید منفی این موضوع بسیار خطرناک است، زیرا مایکروسافت بابت هر دستگاه بین ۵۰ تا ۶۵ دلار برای حق استفاده از ویندوز ۸ نسخه RT و بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار برای ویندوز ۸ نسخه Pro و ۶۰ تا ۸۰ دلار بابت ویندو ۸ نسخه معمولی دریافت خواهد کرد. این موضوع رقابت بین مایکروسافت و دیگر برندها را به یک رقابت ناعادلانه تبدیل خواهد کرد.

به نظر شما در یک سال آینده شرکتها ی سازنده دیگر چگونه با این موضوع برخورد خواهند کرد؟ آیا سرفیس میتواند به جای تقویت بازار ویندوز، آن را به سمت نابودی بکشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات