تویوتا به‌دنبال توسعه تحقیقات درزمینه فناوری بلاک چین در صنعت خودروسازی

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا اعلام کرده است بنابر تمایل شدیدش به فناوری بلاک چین در صنعت خودروسازی‌، تحقیقات گسترده‌ای آغاز کرده است.
تبلیغات

شرکت خودروسازی تویوتا و شرکت خدمات مالی تویوتا خبر راه‌اندازی «سازمان مجازی گروه متقابل» را منتشر کردند که به‌عنوان آزمایشگاه بلاک چین تویوتا شناخته می‌شود. طبق اطلاعیه‌ی منتشرشده، این گروه از محققان از فروردین سال گذشته فعالیتشان را همراه‌با سایر شرکت‌های تابعه‌ی تویوتا آغاز کرده‌اند. کارشناسان این گروه می‌کوشند اپلیکیشن‌های برپایه‌ی بلاک چین در خودرو را بهتر درک و بررسی کنند.

تویوتا در اطلاعیه‌ی مطبوعاتی خود گفته است:

بلاک چین فناوری پایه‌ای برای پشتیبانی ارتباط افراد و کسب‌وکارها بدون هیچ حدومرزی است که درعین‌حال، امنیت و ایمنی را فراهم می‌کند.

تویوتا برنامه دارد راهکارهای احتمالی استفاده از بلاک چین در برخی حوزه‌های اساسی مثل ایجاد پشتیبانی مدیریت زنجیره‌ای و پویا برای ساختن ارزش‌هایی در آینده با استفاده از «جمع‌آوری دانش فنی» و «ارائه‌ی راه‌حل» برای برنامه‌های مختلف در صنعت خودروسازی فراهم کند و معتقد است زمان‌بندی ارائه‌ی این برنامه برای شرکت بیش ‌از هرچیز اولویت دارد.

این برنامه بخشی از سرمایه‌گذاری مداوم تویوتا در فناوری بلاک‌چین به‌شمار می‌رود که هدف آن قراردادن شرکت به‌عنوان پیشرو این صنعت است. این مهم وقتی دست‌یافتنی خواهد بود که تویوتا بتواند پلتفرمی طراحی کند که عمیقا با اینترنت اشیاء (IoT) و فناوری‌ها و نرم‌افزارها درآمیخته است و همچنین افزایش امنیت با ارائه‌ی برخی پشتیبانی‌های زنجیره‌ای را نیز پوشش دهد.

تویوتا گفت:

با ویژگی‌هایی مثل Tamper-Resistance و Fault-Resistance، فناوری بلاک‌چین می‌تواند منافذ امن اشتراک‌گذاری داده بین دستگاه‌های مختلف را ازطریق بهبود سطح اطمینان اطلاعات شناسایی کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات