سامسونگ بیشترین پتنت مرتبط با فناوری 5G را ثبت کرده است

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد ابتدا سامسونگ و سپس نوکیا بیشترین پتنت مرتبط با فناوری ارتباطات 5G را به ثبت رسانده‌اند.
تبلیغات

تحقیقاتی در آلمان به پتنت‌های ثبت‌شده در مورد محصولاتی مرتبط با فناوری 5G پرداخته است و نشان می‌دهد که سامسونگ بیشترین پتنت در این زمینه را به ثبت رسانده است. این تحقیقات توسط دانشگاه برلین و شرکت Lplytics صورت گرفته است.

هریک از این پتنت‌ها به‌صورت مستقل بوده و مرکز تحقیقاتی آلمان با درنظرگرفتن مراکز ثبت پتنت در ایالات متحده، اروپا  یا مراکز PCT به جمع‌آوری اطلاعات در مورد پتنت‌ها پرداخته است. در این آمارها مشخص می‌شود که سامسونگ در زمینه محصولات مجهز به فناوری 5G تقریبا ۱،۷۲۸ پتنت ثبت کرده و در جایگاه دوم نیز شرکت فنلاندی نوکیا با ثبت ۱،۵۸۴ پتنت قرار دارد.

در جایگاه سوم، شرکت کره‌ای دیگری یعنی ال‌جی با ثبت ۱،۴۱۵ پتنت قرار دارد. جایگاه چهارم نیز به شرکت چینی هواوی با ثبت ۱،۲۷۴ پتنت اختصاص یافته است. این آمار درواقع شامل پتنت‌هایی می‌شود که توسط مراجع قانونی به رسمیت شناخته می‌شوند.

آمار پتنت های ثبت شده مرتبط با فناوری 5G

در اغلب موارد شرکت‌های سازنده محصولات مختلف، جزئیات پتنت‌های خود را قبل از ثبت رسمی اعلام می‌کنند تا شرکت دیگری به سراغ طراحی محصولی با پتنت مشابه نرود. اصولا فرایند به ثبت رسیدن پتنت‌ها نیز زمان‌بر است.

هواوی تاکنون اعلام کرده که ۳،۱۴۷ پتنت مرتبط با فناوری 5G را به مراجع قانونی برای ثبت ارجاع داده است. آمار انتشاری سامسونگ نیز از ارجاع ۲،۷۹۵ پتنت برای ثبت خبر می‌دهد. در این بین شرکت زدتی‌ای با اعلام ارجاع ۲،۵۶۱ پتنت به مراجع قانونی جایگاه سوم را در اختیار دارد.

در حال حاضر بسیاری از کاربران سراسر دنیا به استفاده از ارتباطات 5G کوچ می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که شبکه‌های 5G در کره‌جنوبی بیش از ۵ میلیون مشترک دارد که هر روز به آمار آن‌ها افزوده می‌شود. شاید همین امر دلیل اصلی تلاش سامسونگ برای طراحی و تولید محصولات مختلف سازگار با فناوری ارتباطات 5G باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات