بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا داد

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
بیل گیتس از سمت‌ خود در هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت کناره‌گیری کرد تا زمان و تمرکز لازم را برای فعالیت‌های خیرخواهانه به‌خصوص در حوزه‌ی سلامت جهانی افزایش دهد.
تبلیغات

ظاهرا شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی، روز‌به‌روز تأثیر خود را بر دنیای فناوری افزایش می‌دهد. بیل گیتس در یک اطلاع‌رسانی ناگهانی اعلام کرد که برای اختصاص زمان بیشتر به فعالیت‌های خیرخواهانه خصوصا در حوزه‌ی سلامت بین‌المللی، توسعه، آموزش و افزایش فعالیت در مقابله با تغییرهای اقلیمی، از سمت خود در هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت کناره‌گیری می‌کند. او هیئت‌مدیره‌ی شرکتی را ترک کرده که خود در سال ۱۹۷۵ راه‌اندازی کرده بود. به‌علاوه، گیتس از هیئت‌مدیره‌ی شرکت سهامی عام دیگر، برکشایر هاتاوی هم کنار رفت. البته گیتس هنوز به فعالیت به‌عنوان مشاور فنی در کنار مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا و دیگر مدیران اجرایی مایکروسافت ادامه خواهد داد.

بیل گیتس خبر کناره‌گیری از هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت را در حساب کاربری لینکدین خود منتشر کرد و نوشت:

من تصمیم گرفتم از هیئت‌مدیره‌ی دو شرکت سهامی عام که در آن‌ها فعال هستم، کناره‌گیری کنم (مایکروسافت و برکشایر هاتاوی) تا زمان بیشتری را به اولویت‌ فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی خود اختصاص دهم. فعالیت‌هایی که شامل سلامت مردم در سرتاسر جهان، توسعه،‌ آموزش و درگیری روزافزون من با چالش‌های تغییر اقلیمی می‌شود. مدیریت شرکت‌های مایکروسافت و برکشایر هاتاوی امروز در بهترین موقعیت قرار دارد و کناره‌گیری از آن‌ها در زمان کنونی، تصمیم منطقی به‌نظر می‌رسد.با احترام به مایکروسافت اعلام می‌‌کنم که کناره‌گیری از هیئت‌مدیره به‌معنای کنار رفتن از این شرکت نیست. مایکروسافت همیشه بخشی از کار و زندگی من خواهد بود. من هم‌چنان با نادلا و مدیریت فنی در ارتباط هستم تا چشم‌انداز شرکت را شکل دهیم و به‌سمت اهداف بلندپروازانه حرکت کنیم.

ساتیا نادلا، مدیرعامل کنونی مایکروسافت در بیانیه‌ی در واکنش به تصمیم بیل گیتس نوشت:

هیئت‌مدیره همیشه از راهنمایی‌های بیل سود برده است. مایکروسافت باز هم به همکاری با بیل و بهره‌مندی از مشاوره‌ها و انرژی او در مسائل فنی بهره خواهد برد تا محصولات و سرویس‌های خود را توسعه دهد. من واقعا از دوستی بیل قدردان هستم و تلاش می‌کنم تا در آینده هم در کنار او کار کنم. ما در پیشبرد مأموریت خود در توانمند کردن همه‌ی مردم و سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف بیشتر، از کمک‌های بیل بهره‌مند می‌شویم.

تصمیم بیل گیتس برای کناره‌گیری از هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت، ۲۰ سال پس از آن انجام می‌شود که او سمت مدیریت عامل در مایکروسافت را به استیو بالمر واگذار کرد. به‌علاوه، بیل گیتس، ۱۲ سال پیش فعالیت‌های روزمره‌ی خود را در شرکت کنار گذاشت و ۶ سال پیش نیز ریاست هیئت‌مدیره را ترک کرد. او زمانی‌که مایکروسافت را در سال ۲۰۰۸ ترک می‌کرد، علاقه‌اش به فعالیت در حوزه‌ی سلامت عمومی را به‌عنوان دلیل بیان کرده بود. زمان‌بندی ترک شرکت با تلاش‌ها و برنامه‌های او برای آماده شدن برای همه‌گیری‌های جهانی هماهنگ بود.

بنیاد خیریه‌ی بیل و ملیندا گیتس اعلام کرده است که ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ویروس کرونا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. از فعالیت‌های آن‌ها می‌توان به همکاری با شرکت‌های Wellcome و Mastercard اشاره کرد که با هدف ایجاد یک پروژه‌ی شتاب‌دهی برای کشف درمان انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات