آمازون فناوری خرید هوشمند را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌فروشد

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فناوری خرید هوشمند آمازون به فروشگاه‌ها اجازه می‌دهد مشتریان بدون نیاز به مراجعه به صندوق‌دارها خرید کنند.
تبلیغات

فروشگاه‌های زنجیره‌ای درکنار مدیریت نرخ کالاها و موجودی ‌آن‌ها و تنوع در برند اقلام ارائه‌شده، روی تسهیل فروش محصولات نیز تمرکز خاصی کرده است. در‌این‌بین، آمازون فناوری‌ای معرفی کرده است که امکان خرید هوشمند یا درواقع خرید کالاها بدون نیاز به مراجعه به صندوق‌دار را دراختیار مشتریان قرار می‌دهد.

با استفاده از فناوری خرید هوشمند آمازون به‌نام Just Walk Out (به‌معنی فقط بیرون بروید)، مشتری کارت اعتباری خود را قبل از ورود به فروشگاه معرفی می‌کند و سپس با مراجعه به قفسه‌ها، اقلام مدنظرش را انتخاب می‌کند. درنهایت هنگام خروج از فروشگاه، خرید مشتری محاسبه و مبلغ نیز از حساب وی کاسته می‌شود.

فناوری خرید هوشمند آمازون نیاز فروشگاه زنجیره‌ای به صندوق‌دار را از بین می‌برد و تنها به مأمورانی برای راهنمایی مشتریان نیاز است. فناوری جدید آمازون گویا این شرکت را متقاعد کرده است حق استفاده از آن را به سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بفروشد؛ البته موفقیت این فناوری به استقبال مشتریان بازمی‌گردد. با‌این‌حال، مزایایی مانند کاهش زمان خرید احتمال استقبال مشتریان از فناوری خرید هوشمند آمازون را افزایش می‌دهد.

به‌لطف هوش مصنوعی به‌کاررفته در فناوری Just Walk Out، مشتری به نصب اپلیکیشن یا حساب کاربری خاصی نیاز ندارد و پس از اینکه کارت اعتباری خود را به دستگاه معرفی کرد، هوش مصنوعی برای مشتری سبد مجازی می‌سازد و اقلام انتخاب‌شده‌ی وی را به آن اضافه می‌کند.

فروشگاه آمازون

فروشگاه‌ها می‌توانند درکنار باجه‌های مخصوص صندوق‌دارها، از فناوری آمازون نیز استفاده کنند یا فروشگاه را به‌‌‌طورکامل به فناوری Just Walk Out مجهز کنند و برای اقلام مرجوعی باجه‌ای مشخص در نظر بگیرند. آمازون گفته است این فناوری در چند هفته نصب و راه‌اندازی می‌شود و مشتریان این فناوری از تمامی خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای راه‌اندازی فناوری در فروشگاهشان‌ برخوردار می‌شوند. علاوه‌بر‌آن، خریداران این فناوری می‌توانند ازطریق پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته یا ارسال ایمیل سؤالات خود را مطرح کنند.

هنوز قیمتی برای فناوری خرید هوشمند آمازون اعلام نشده است؛ با‌این‌حال، علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال ایمیل به آمازون از هزینه راه‌اندازی این فناوری در فروشگاهشان آگاه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات