ویروس کرونا کارخانه‌ی تولید نمایشگر ال‌جی را به تعطیلی کشاند

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیوع جهانی ویروس کرونا تاکنون برای بسیاری از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مشکل‌ساز شده است. این بار ال‌جی به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، ناچار به تعطیلی چندروزه‌ی یکی از کارخانه‌های خود شده است.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد سامسونگ تنها شرکت کره‌ای نباشد که به‌طور مستقیم با آلودگی به ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند. ال‌جی به تازگی  از تعطیلی موقت کارخانه‌ی تولید نمایشگر خود در شهر گومی کره جنوبی خبر داده است. تعطیلی کارخانه ال‌جی پس‌از‌آن اتفاق افتاد که ابتلای یکی از کارکنان یک بانک در مجاورت این کارخانه به بیماری کووید ۱۹ تایید شد. نمایشگرهای تخت تولیدی در این کارخانه، در ساخت گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند. طبق اعلام سخنگوی ال‌جی، فعالیت خط تولید این کارخانه، روز سه‌شنبه سوم مارس (۱۳ اسفند) از سر گرفته خواهد شد. مسئولان این شرکت بزرگ کره‌ای از میزان تأثیر این تعطیلی چند روزه بر روند تولید گوشی‌های این شرکت سخنی به میان نیاورده‌اند.

پیش‌تر سامسونگ نیز کارخانه تولید گلکسی Z فلیپ در همین شهر را به‌علت آلودگی یکی از کارگران به ویروس کرونا به مدت چند روز تعطیل کرده بود.

بی‌شک توقف چندروزه‌ی تولید نمایشگرهای ال‌جی روند تولید گوشی‌های این شرکت را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ با این حال مشخص نیست که تأثیر تعطیلی موقت این کارخانه تنها به گوشی‌های ال‌جی محدود باشد. این غول کره‌ای دنیای فناوری، مسئولیت تأمین نمایشگرهای بسیاری از محصولات شرکت‌های دیگر از جمله آیفون اپل را بر عهده دارد. در صورت کافی نبودن میزان ذخایر، این تعطیلی چند روزه می‌تواند به کمبود نمایشگر و ایجاد وقفه در تولید گوشی‌های هوشمند مشتریان ال‌جی منجر شود.

بحران کرونا تاکنون برای بسیاری از شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی دردسرساز شده است. حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری نیز از آسیب‌های ناشی از این ویروس در امان نیستند. اپل چندی پیش از کمبود آیفون برای پاسخگویی به تقاضای جهانی خبر داده بود. مایکروسافت نیز به‌تازگی اعلام کرده است که درآمدهای این شرکت در برخی بخش‌ها به دلیل مشکلات پیش آمده در اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند و این شرکت از پیش‌بینی‌های مالی عقب می‌ماند.

اثرات این ویروس بر دنیای فناوری به همین‌جا ختم نمی‌شود. تاکنون بسیاری از نمایشگاه‌های مهم جهانی به دلیل نگرانی از گسترش بیشتر ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات