ویروس کرونا باعث تعطیلی کارخانه تولید گلکسی Z فلیپ شد

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به‌دنبال افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، کارخانه‌ی تولید گلکسی Z فلیپ را در کره‌‌جنوبی تعطیل کرد. این مسئله قطعا موجب تأخیر در عرضه‌ی محصولات می‌شود.
تبلیغات

همه‌گیری ویروس کرونا نگرانی شدید جامعه‌ی جهانی را به‌همراه داشته است. درحال‌حاضر، بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کره‌‌جنوبی در حال درمان هستند و نگرانی از افزایش تعداد آن‌ها هنوز ادامه دارد. کارخانه‌های تولیدی سامسونگ تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا جدید خسارت‌های زیادی متحمل شده‌‌اند. غول کره‌ای صنعت موبایل تعطیلی یکی از کارخانه‌های تولیدی خود را در گومی کره‌‌جنوبی تأیید کرد. تعطیلی کارخانه پس‌از‌آن اتفاق افتاد که آزمایش ویروس کرونا در یکی از کارگران مثبت اعلام شد.

کارخانه‌ی گومی سامسونگ در ۲۰۰ کیلومتری شهر سئول قرار دارد. اگرچه بسیاری گوشی‌های شرکت در ویتنام تولید می‌شوند، برخی از آن‌ها تولید کره‌‌جنوبی هستند. گفتنی است هر دو گوشی تاشدنی غول کره‌ای، گلکسی فولد و گلکسی Z فلیپ در کارخانه‌ی گومی تولید می‌شوند. سامسونگ اعلام کرد کارخانه‌ی گومی تا دوشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) تعطیل خواهد بود و مدیران تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا از ابتلای دیگر کارگران و کارمندان کارخانه جلوگیری کنند. رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند کارگران مرتبط با فرد آلوده در قرنطینه قرار دارند. ورود به محل کار کارگر آلوده نیز تا ۲۵ فوریه ممنوع خواهد بود.

کارگر آلوده‌ی سامسونگ در بخش فناوری‌های بی‌سیم گوشی‌های هوشمند کارخانه‌ی گومی فعالیت می‌کرد. سیستم پاسخ‌گویی سریع به بحران سامسونگ تعطیلی کارخانه‌ی مذکور را اطلاع‌رسانی کرده است. این سیستم در پیامکی به همه‌ی کارکنان خبر تعطیلی کارخانه را با هدف استریلیزه‌کردن محیط کار اعلام کرد.

سامسونگ به کارکنان خود پیشنهاد داد با هدف رعایت اقدام‌های پیشگیرانه، در زمان بازگشت به کار در روز دوشنبه، حتما از ماسک شخصی استفاده کنند. به‌علاوه، کارمندان باید از سفرهای داخلی غیرضروری خودداری کنند و از ویدئوکنفرانس برای ارتباط‌های کاری بهره ببرند. سفرهای داخلی اتوبوسی از ساختمان مرکزی سامسونگ به کارخانه‌ی گومی نیز لغو شده‌اند.

ازآنجاکه تعطیلی کارخانه‌ی سامسونگ در روزهای آخر هفته اتفاق افتاد، تأثیر بر روند تولید گوشی هوشمند حداقل خواهد بود. البته وضعیت کنونی کارخانه هنوز تا ایدئال فاصله دارد. کره‌‌ای‌ها اکنون در میانه‌ی فرایند تولید گلکسی Z فلیپ قرار دارند و قطعا تعطیلی طولانی‌مدت کارخانه باعث تأخیر بیشتر در آماده‌سازی و عرضه‌ی گلکسی Z فلیپ می‌شود و برنامه‌های بازاریابی سامسونگ را برای دومین گوشی تاشدنی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. تقاضا برای این گوشی سامسونگ نیز زیاد به‌نظر می‌رسد که شرایط را برای کره‌ای‌ها دشوارتر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات