D1-kifpool

بازی‌های موبایلی بزرگ‌ترین بخش از صنعت گیمینگ را تشکیل می‌دهد

چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 09:10
مطالعه 3 دقیقه
بازار گیمینگ گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون بزرگ‌ترین بخش از کل بازار گیمینگ است و بیشتر درآمد این بخش، از دستگاه‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل iOS‌ حاصل می‌شود.
تبلیغات
D4-mcid4

بازار گیمینگ گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون بزرگ‌ترین بخش از کل بازار گیمینگ است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، بازار بازی‌های موبایلی ۶۸٫۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود که بیشترین بخش آن، یعنی ۵۴٫۹ میلیارد دلار، مربوط‌به گوشی‌های هوشمند و میزان کمتری معادل با ۱۳٫۶ میلیارد دلار برای تبلت‌ها بود.

پیش‌بینی برای چندسال آینده این است که بازار گیمینگ موبایل رشد داشته باشد و درهمین‌حال، حجم بازار بازی‌های مبتنی‌بر مرورگر و کامپیوتری کاهش یابد. همچنین انتظار می‌رود گیمینگ در بخش کنسول ثابت بماند.

mobile gaming

درحال‌حاضر، بیشتر درآمد گیمینگ موبایل حاصل از دستگاه‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل iOS‌ است؛ ولی طبق پیش‌بینی‌ها، تا پیش از سال ۲۰۲۳، درآمد گیمینگ در سیستم‌عامل اندروید از پلتفرم اپل پیشی خواهد گرفت. در ایالات متحده، Clash of Clans با اندکی سود بیشتر درمقایسه‌با بازی Fortine، پردرآمدترین بازی در دستگاه‌های آیفون بوده است. بازی Clash of Clans را توسعه‌دهنده‌ی فنلاندی، سوپرسل، ساخته است؛ شرکتی که در پشت پرده‌ی تولید بازی Clash Royale نیز قرار دارد. ذکر این نکته لازم است که شرکت چینی تنسنت در سال ۲۰۱۶، بخش عمده‌ای از سهام سوپرسل را از آن خود کرد.

mobile gaming

اینکه بیشتر درآمد صنعت گیمینگ، یعنی درحدود ۴۰ درصد از خریدهای درون‌برنامه‌ای حاصل می‌شود، چندان هم تعجب‌آور نیست. دومین بخش پردرآمد در بازی‌ها، ویدئوهای تبلیغاتی است که تنها ۳۰ درصد از کل درآمد این صنعت را به خودش اختصاص داده است. برای مقایسه، اپلیکیشن‌های معمولی بیشتر درآمدشان را از تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی به‌دست می‌آورند.

اغلب کاربران با واقعیت مجازی آشنا هستند، اما درعین‌حال فکر می‌کنند این فناوری بسیار گران است. درنتیجه فناوری یادشده همچنان در تقلا است تا قسمتی از بازار گیمینگ را تصاحب کند. از آن‌جایی که پایگاه اجتماعی واقعیت افزوده در آینده‌ی نزدیک با سرعت بسیاری رشد خواهد کرد، انتظار می‌رود از سال آینده این فناوری، واقعیت مجازی را کنار بزند و درآمد بیشتری کسب کند.

mobile gaming

با اینکه بسیاری از افراد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را برای تماشای رویدادهای زنده و سرگرمی‌های ویدئویی به‌کار می‌برند، پیش‌بینی می‌شود گیمینگ همچنان اصلی‌ترین مورد استفاده برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باقی بماند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟

داغ‌ترین مطالب روز
هواپیمای بوئینگ در فرودگاه با همراه مسافران
هواپیمای مسافربری با یک مانور سنگین از برخورد با بمب‌افکن B‑52 گریخت

مانوری سریع و حیاتی در ارتفاع بالا، پرواز عادی را به تجربه‌ای نفس‌گیر تبدیل کرد.

53
1 روز قبل
رز هان
میلیونر خودساخته از راز درآمدزایی با روشی استثنایی پرده برداشت

مربی مالی ساده، با تصمیمی جسورانه درآمدش را به‌میزان چشمگیری افزایش داد؛ راز این جهش چیست؟

61
2 روز قبل
تصویرسازی از حمله تانک‌ها به مجسمه آزادی و انفجار هسته‌ای در پس‌زمینه
یک ثانیه تا آخرالزمان؛ ۹ رویداد تاریخی که جهان را تا آستانه جنگ جهانی سوم برد

جهان در قرن بیستم بارها تا مرز نابودی کشیده شد؛ در آن لحظات بحرانی و پرتنش، فقط یک تصمیم اشتباه می‌توانست سرنوشت بشر را برای همیشه تغییر دهد.

66
2 روز قبل
لوگوی دیپ‌سیک
هوش مصنوعی دیپ سیک چیست؟ آموزش استفاده از DeepSeek

در این مقاله به معرفی و نحوه‌ی ثبت‌نام و استفاده از چت‌بات‌ هوش مصنوعی چینی دیپ‌سیک می‌پردازیم.

116
حدود 1 ساعت قبل
برایان جانسون / Bryan Johnson
جنون جاودانگی؛ مردی که نمی‌خواست هرگز بمیرد، ابزار نامیرایی‌اش را می‌فروشد

برایان جانسون با صرف هزینه‌ هنگفت برای درمان و اسکن‌های پیشرفته، تلاش کرد به جاودانگی برسد، اما پروژه جاه‌طلبانه‌اش در مرز تعطیلی است.

201
حدود 9 ساعت قبل
نمای جلو خودرو پارس نوا P90
این ماشین پارس نوا است؛ جایگزین شایسته تندر ۹۰

پارس نوا P90 سدان جدید پارس‌خودرو است که با ظاهر و امکاناتی جدید، جانشین تندر ۹۰ می‌شود.

45
حدود 8 ساعت قبل
جواد عامل، مدیرعامل نشان
مدیرعامل نشان: مهاجرت از GPS به بایدو، یک ایده تئوریک با بهای سنگین است

اجرای مهاجرت از GPS به بایدو در گستره‌ی ملی نه‌تنها پرهزینه و دشوار است، بلکه افت کیفیت و دقت در موقعیت‌یابی را برای کاربران به همراه دارد.

63
1 روز قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات