اینتل مهندس ارشد AMD را برای رهبری بخش کارت‌های گرافیک استخدام کرد

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل که ماه پرتلاطمی را سپری کرده و طی این ماه چندین نفر از مدیران ارشدش را از دست داده است، معاون حقوقی AMD را به استخدام خود درآورد.
تبلیغات

ماهی که گذشت به نحوی برای اینتل فاجعه‌بار بوده است. تعدادی از مدیران ارشد این تراشه‌ساز که تاحدودی در موفقیت‌های تیم آبی برای بازاریابی کارت‌های گرافیک دخیل بودند، اینتل را ترک کردند. تب معرفی نسل دهم از پردازنده‌های بالارده‌ی دسکتاپ از سری Core X اینتل نیز با معرفی هم‌زمان تراشه‌های جدید سری تردریپر AMD خاموش شد. نسل جدید از پردازنده‌های سری تردریپر با تعداد بیشتری از هسته‌های پردازشی و نیز عملکرد چندهسته‌ای بهتر نسبت به پردازنده‌های اینتل، توجه‌ها را به سوی خود جلب کردند. پردازنده‌های AMD قدرت بیشتر و خصوصیات حرارتی بهتری داشته و قابلیت پشتیبانی از پهنای بالای باند PCI Express 4.0 را نیز دارند. با این حال اینتل گام‌های روبه جلوی خود در رابطه با پردازنده‌های گرافیکی را ادامه می‌دهد و ظاهرا یکی از مهندسان ارشد AMD با نام ماسوما بایوالا را به خود جذب کرده است.

Masooma Bhaiwala

نیم‌نگاهی به حساب کاربری ماسوما بایوالا در لینکدین نشان می‌دهد او کار خود را از ماه دسامبر در اینتل آغاز کرده‌است. پیش از این، او از ماه ژوئیه‌ی سال ۲۰۰۴، در ابتدا به‌عنوان مهندس ارشد در بخش مهندسی طراحی و سپس با سمت معاونت حقوقی در AMD حضور داشت. این مهندس در طول مدت حضورش در AMD روی سه نوع تراشه‌ی نیمه‌سفارشی برای کنسول‌های بازی و ASICها (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) و APUها (پردازنده‌های شتاب‌یافته) برای مشتریان مختلف کار کرد. مسئولیت‌های بایوالا شامل برنامه‌ریزی، استخدام و تعامل با مشتریان از جمله سونی و مایکروسافت، قبل از آماده‌شدن محصول نهایی بود.

براساس گزارشی از رسانه‌ی حوزه‌ی فناوری، CRN، اینتل ماسوما بایوالا را برای رهبری بخش مربوط به کارت‌های گرافیک خود برگزیده است. انتظار می‌رود تیم آبی اولین محصولات مربوط به کارت‌های گرافیکی خود را در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار کند. مهندس سابق AMD در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرده که سمت رسمی وی، معاونت بخش تراشه‌های گرافیکی اینتل است.

گفته می‌شود ماسوما بایوالا، بیش از ۲۷ سال تجربه‌ی ساخت تراشه‌های سیلیکونی را دارد. این اولین باری نیست که اینتل استعدادهای کلیدی دشمن بزرگ خود یعنی AMD را شکار می‌کند. اواخر سال ۲۰۱۷ مدیر بخش فناوری رادئون، راجا کادوری، به‌صورت ناگهانی AMD را ترک کرد و تنها یک روز بعد توسط اینتل استخدام شد. او هم‌اکنون معاون ارشد، معمار ارشد و رئیس بخش معماری، گرافیک و نرم‌افزار اینتل است. بنابر گزارش CRN، از آن زمان چندین مهندس تیم قرمز را ترک کرده و به اینتل پیوسته‌اند.

raja kaduri

اینتل اخیرا جزئیات مربوط به پردازنده گرافیکی پونته وکیو را برای مراکز داده و اپلکیشن‌های هوش مصنوعی فاش کرده است. این تراشه‌ساز اوایل سال جاری میلادی نیز برخی از طرح‌های اولیه‌ی خود جهت ساخت کارت‌های گرافیک را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد با محصول جدید خود، بازار گیمینگ و مصارف عمومی را هدف قرار داده‌است. متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی در مورد پردازنده‌های گرافیکی مذکور فاش نشده است، اما احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور جزئیات مربوط به این محصولات فاش خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات