گوگل با مبلغی دوبرابر مبلغ پیشنهادی فیسبوک، فیت بیت را تصاحب کرد

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، فیسبوک نیز خواهان تصاحب فیت بیت بوده، اما تنها نیمی از مبلغی که گوگل در نظر گرفته است را پیشنهاد کرده بود.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، قبل از اینکه گوگل روز جمعه با پرداخت ۲/۱ میلیارد دلار فیت‌بیت را تصاحب کند، فیسبوک، غول رسانه‌ی اجتماعی نیز بیان کرده بود که می‌خواهد در این رقابت پیروز میدان شود و فیت‌بیت را از رقیب خود یعنی گوگل به چنگ آورد. براساس خبرگزاری The Information و به‌نقل از منبع ناشناسی، فیسبوک در حال مذاکره برای تصاحب این تولیدکننده‌ی ابزارهای پوشیدنی بوده است. طبق گزارش‌ها، غول رسانه‌ی اجتماعی موفق به خرید فیت‌بیت نشده، زیرا آن زمان تنها نیمی از آنچه را که گوگل مایل به پرداخت آن بوده، پیشنهاد کرده است.

گوگل فیسبوک

هنوز مشخص نیست که چرا فیسبوک به‌دنبال تصاحب فیت‌بیت بوده، اما ممکن است غول رسانه‌های اجتماعی به‌دنبال گسترش بیشتر صنعت سخت‌افزار خود بوده باشد. جیمز پارک، مدیرعامل فیت‌بیت روز جمعه با انتشار پستی گفت:

گوگل، ایده‌آل‌ترین شریک برای پیشبرد رسالت و ماموریت ما خواهد بود. باکمک منابع گوگل و پلتفرم جهانی، فیت‌بیت می‌تواند به نوآوری و خلاقیت خود در گروه دستگاه‌های پوشیدنی‌ با مقیاس سریع‌تر سرعت ببخشد و سلامتی را برای همه دردسترس‌تر کند. برای آنچه در آینده‌ای نزدیک پیش رو خواهیم داشت، بیشتر از این نمی‌توانم هیجان‌زده باشم.

پیش‌بینی می‌شود این معامله تا سال ۲۰۲۰ انجام شود. در بیانیه‌ی مطبوعاتی فیت‌بیت نیز آمده که فیت‌بیت متعهد است، کاربران را در کنترل داده‌های خود کمک کند و در این مورد شفاف بماند. همچنین، در بیانه‌ی منتشرشده، فیت‌بیت اعلام کرده است که هرگز اطلاعات شخصی کاربران را نمی‌فروشد و متعهد شد که در خصوص حریم خصوصی در حوزه‌ی سلامت و داده‌های سلامتی جدیت گذشته را داشته باشد. آن‌ها تأکید دارند که هیچ‌کدام از داده‌های سلامتی و تندرستی در Google ads به‌کار گرفته نخواهند شد.

ریک استرلو، معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات گوگل گفت:

ما مشتاقانه منتظر همکاری با استعداد باورنکردنی در تیم فیت‌بیت هستیم تا بهترین سخت‌افزار، نرم‌افزار و هوش مصنوعی را یکجا در محصولات جمع‌آوری کنیم و ابزارهای پوشیدنی‌ای بسازیم که به بیشتر مردم در سراسر جهان کمک خواهند کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات