رشد درخورتوجه هواوی در سال ۲۰۱۹؛ افزایش چندبرابری میزان فروش و ارزش برند

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، در رویداد معرفی پرچم‌داران جدید سری میت، از رشد خیره‌کننده‌ی میزان فروش و ارزش برند شرکت متبوعش در سال ۲۰۱۹ خبر داد.
تبلیغات

با وجود افزایش فشار‌های بین‌المللی روی برند هواوی که پیامد‌های منفی برای محصولات این شرکت به‌دنبال داشته، ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، از رشد خیره‌کننده‌ی شرکتش در سال گذشته خبر می‌دهد.

حین برگزاری رویداد معرفی پرچم‌داران جدید سری میت، ریچارد یو پیش‌ از آنکه محصولات جدید را معرفی کند، نطق اصلی را ابتدا با اشاره به رشد میزان فروش و ارزش برند هواوی در مقایسه با سال گذشته آغاز کرد. طبق ادعا‌ی چینی‌ها، هواوی هم‌اکنون از‌نظر ارزش برند براساس شاخص BrandZ در رتبه‌ی ۴۷ و براساس شاخص Interbrand در رتبه‌ی ۶۸ و براساس شاخص BrandFinance در رتبه‌ی ۱۲ جای گرفته است است.

ریچارد یو / Richard Yu

با‌این‌حال، کار به‌ همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا میزان فروش محصولات این شرکت چینی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد درخورتوجهی را تجربه کرده است. طبق آمار هواوی، تجارت گوشی‌ها که بخش اصلی درآمد‌ها را به‌ارمغان می‌آورد، به رشد ۲۶ درصدی در مقایسه با سال گذشته دست پیدا کرده است. با توجه‌ به گسترش طیف محصولات تولیدی هواوی، چینی‌ها تنها به ارائه‌ی آمار‌های مربوط به گوشی‌های هوشمندشان بسنده نکردند و پای محصولاتی همچون رایانه‌های شخصی و تجهیزات صوتی و پوشیدنی‌ها را نیز به این ماجرا باز کردند. بر‌این‌اساس، در‌ مقایسه‌ با سال گذشته تجارت رایانه‌های شخصی ۲۴۹ درصد و تجهیزات صوتی ۲۵۶ درصد و پوشیدنی‌ها ۲۷۸ درصد رشد کرده‌اند؛ آماری که از افزایش چشمگیر درآمد‌های چینی‌ها نیز خبر می‌دهد. 

با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه چین، انتظار این میزان پیشرفت را از هواوی داشتید؟ دیدگاه خود را در‌باره‌ی این‌ موضوع با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات