شیائومی، ویوو و اوپو روی سرویس فایلی مشابه ایردراپ کار می‌کنند

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
غول‌های فناوری چینی در حال اجماع‌نظر با یکدیگر هستند تا با ایجاد سرویسی مخصوص انتقال فایل، نیاز کاربران خود را از سرویس‌های مشابه کم کنند.
تبلیغات

سه شرکت بزرگ دنیای تلفن‌های هوشمند در چین دست در دست یکدیگر داده‌اند و در حال ایجاد یک پروتکل جدید برای انتقال فایل به‌صورت بی‌سیم هستند. این پلتفرم قرار است روی دستگاه‌های سه شرکت چینی عمل کند. شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو در حال کار روی سرویسی همانند ایردراپ اپل هستند. این پلتفرم هنوز در نسخه بتا است و به دارندگان دستگاه‌های خود اجازه می‌دهد، تنها با یک سوایپ یا کلیک به‌سادگی عکس و فایل‌های خود را انتقال دهند.

پروتکل یادشده از بلوتوث برای جفت‌کردن دستگاه‌ها استفاده می‌کند و می‌تواند حداکثر سرعتی تا ۲۰ مگابایت برثانیه داشته باشد که نشان می‌دهد در پس‌زمینه از وای‌فای بهره می‌برد. بنابراین یک فیلم معمولی با کیفیت ۷۲۰p را ظرف دو دقیقه انتقال می‌دهد. شیائومی در پستی اعلام کرده است، سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند به جمع آن‌ها اضافه شوند. نسخه‌ی بتای سرویس جدید، اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد. به‌گفته‌ی این شرکت، تبادل فایل با پلتفرم نام‌برده باتری زیادی مصرف نمی‌کند و از 4G یا برنامه‌های شخص ثالث استفاده نخواهد کرد.

گوگل در گذشته تلاش‌های بسیاری برای عرضه‌ی سرویسی شبیه ایردراپ روی گوشی‌های اندروید کرده است. شرکت ردموندی سال ۲۰۱۱ و در اندروید ۴ سرویس Android Beam را عرضه کرد که عملکرد آن بر پایه‌ی NFC بود و دستگاه‌ها به این طریق با یکدیگر جفت می‌شدند. این سرویس در اندروید Q حذف شد. برنامه Files یا به عبارتی، اپلیکیشن Files Go نیز برنامه‌ی انتقال فایل برپایه بلوتوث بود که توسط گوگل ساخته شد. همچنین در اندروید Q، سرویسی مشابه با نام Fast Share گنجانده خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، Fast Share یک ویژگی مبتنی‌بر Google Play Services است که این امر توضیح می‌دهد چرا شرکت‌های مذکور در حال کار با یکدیگر برای توسعه‌ی نسخه‌ی اختصاصی انتقال فایل خود هستند. سه شرکت یادشده، تقریبا نیمی از بازار چین را تحت سلطه‌ی خود دارند. طبق آخرین گزارش‌های Counterpoint Research، این سه شرکت شامل نیمی از کاربران بالقوه چینی می‌شوند که نسخه‌ی غیرگوگلی اندروید را روی گوشی خود استفاده می‌کنند. اما سؤال بزرگ این است که آیا هواوی که خود سهم ۳۴ درصدی از بازار را در اختیار دارد، به این جمع ملحق خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات