موتورولا وان اکشن با دوربین فوق عریض رونمایی شد

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
موتورولا از گوشی هوشمند جدید خود با دوربین و صفحه‌ی فوق عریض رونمایی کرد. این گوشی از یک دوربین اکشن برخوردار است.
تبلیغات

دوربین‌های اکشن یکی از انواع دوربین‌های دیجیتالی است که توانسته محبوبیت خود را در عصر گوشی‌های هوشمند حفظ کند. این دوربین‌ها از لنزهایی با زوایه‌ی گسترده و فیلم‌برداری ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه‌ای بهره‌مند هستند و برای فیلم‌برداری از صحنه‌های ورزشی و اکشن طراحی شده‌اند. اکنون موتورولا از گوشی هوشمندی رونمایی کرده است که به دوربین اکشن مجهز است، اقدامی که می‌تواند این دوربین‌ها را نیز به پسرعموهای دیجیتال خود ملحق کرده و آن‌ها را از دور خارج کند.

گوشی هوشمند وان اکشن موتورولا نام خود را از دوربین اکشنی می‌گیرد که در پشت آن گنجانده شده است. این دوربین دارای لنز ۱۱۷ درجه‌ی فوق عریض است و می‌تواند فیلم‌های 1080p را با سرعت ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. حسگر ۱۶ مگاپیکسلی این دوربین از فناوری ادغام چهار پیکسل در یک پیکسل بهره می‌برد که کیفیت تصاویر را در نور کم بهبود می‌بخشد. همچنین حسگر ذکر شده از لرزشگیر تصویر الکترونیکی برخوردار است.

قابلیت جالبی که در این حسگر وجود دارد آن است که حتی با نگه‌داشتن گوشی به‌صورت عمودی، دوربین به ضبط فیلم به‌صورت منظره یا landscape می‌پردازد. این کار نصب گوشی برای فیلم‌برداری را آسان‌تر می‌کند؛ چراکه برای مثال بسیاری از دوچرخه‌سواران مجبورند گوشی را به‌صورت عمودی نصب کنند.

موتورولا وان اکشن
موتورولا وان اکشن
موتورولا وان اکشن
موتورولا وان اکشن

باید توجه داشت که این دوربین قادر به ضبط تصاویر ثابت نیست. برای ضبط فیلم‌های معمولی یا تصویربرداری باید از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی گوشی استفاده کنید. این دوربیین از فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند. این دو دوربین را یک دوربین ۵ مگاپیکسلی دیگر همراهی کرده و گوشی وان اکشن را به دستگاهی با دوربین سه‌گانه تبدیل می‌کند. این دوربین برای عمق بخشی به تصویر و ثبت تصاویر بوکه استفاده می‌شود. افزون‌براین، حسگر اثرانگشت گوشی نیز که لوگوی موتورلا روی آن درج شده در پشت گوشی قرار گرفته است.

گوشی وان اکشن موتورلا دارای صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی IPS LCD با اندازه‌ی Full HD پلاس با مقیاس ۲۱:۹  است که آن را به گزینه‌ای عالی برای تماشای فیلم تبدیل می‌کند.. همچنین دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی در بریدگی گرد کوچکی در سمت چپ صفحه قرار گرفته است.

وان اکشن برخلاف نام و روح ماجراجویانه‌اش گوشی مقاومی به‌حساب نمی‌آید. این گوشی فقط از ویژگی ضد آب بودن اولیه بهره‌مند است و از استاندارد IPX2 پیروی می‌کند که به‌معنی مقام بودن گوشی در برابر قطره‌های آب با زاویه‌ی ۱۵ درجه است.

موتورولا وان اکشن
موتورولا وان اکشن
موتورولا وان اکشن
موتورولا وان اکشن

گوشی هوشمند وان اکشن موتورولا از اندروید پای ۹.۰ بهره می‌برد و بخشی از برنامه‌ی اندروید وان است. در حقیقت، با توجه به بازار هدف، بخشی از گوشی‌های عرضه شده با اندروید پای و بخشی دیگر  با اندروید وان عرضه می‌شوند. این دستگاه قدرت خود را از تراشه‌ی اکسینوس ۹۶۰۶ با ۴ گیگابایت رم می‌گیرد که ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کند. امکان افزایش این حافظه با کارت میکرو SD وجود دارد. لازم به ذکر است که مدل دو سیم‌کارته دارای اسلات هیبریدی است.

انرژی این گوشی توسط یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از طریق درگاه USB-C تأمین می‌شود و شارژری ۱۰ واتی با آن همراه است. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در بالا و اسپیکر با قابلیت صدای دالبی در پایین دستگاه قرار گرفته است. نسخه‌ی خرده‌فروشی این گوشی در کشورهای منتخب با یک هدست عرضه می‌شود.

گوشی وان اکشن از ۲۵ مرداد در کشورهای اروپایی، برزیل و مکزیک با قیمت ۲۶۰ یورو عرضه می‌شود و در ماه‌های آتی به کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین بیشتری راه پیدا خواهد کرد. زمان عرضه‌ی این گوشی به کشور آمریکا و کانادا اندکی دیرتر بوده و در مهر ماه انجام خواهد شد. این گوشی در دو رنگ سفید مرواریدی و آبی تیره عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات