سرعت رشد آمازون موزیک از اسپاتیفای و اپل موزیک بیشتر است

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سرویس استریم موسیقی آمازون در مقایسه با اسپاتیفای و اپل‌موزیک کاربران کمتری دارد؛ اما سریع‌تر در حال رشد است.
تبلیغات

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد سرعت رشد تعداد مخاطبان آمازون‌‌موزیک از اسپاتیفای و اپل، پیشتازان بازار استریم موسیقی، بیشتر است. البته، اسپاتیفای همچنان از دو رقیب خود تعداد کاربران به‌مراتب بیشتری دارد؛ اما سرویس آمازون‌‌موزیک درصورت حفظ همین روند رشد، می‌تواند اپل‌موزیک را پشت‌سر بگذارد.

سرویس آمازون‌موزیک در یک سال گذشته رشد بسیار چشمگیری کرده است

روزنامه‌ی فایننشیال‌تایمز نتایج تحقیقی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد تعداد کاربران سرویس نامحدود آمازون‌موزیک در یک سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش یافته است. این رشد تعداد کاربران این سرویس را به ۳۲ میلیون نفر رسانده و آمازون‌موزیک را به سومین پلتفرم محبوب استریم موسقی در جهان تبدیل کرده است. برای مقایسه، می‌تواند به آمار رشد ۲۵ درصدی مخاطبان اسپاتیفای اشاره کرد که تعداد کاربران این سرویس را به ۱۰۰ میلیون نفر رسانده است. شایان ذکر است اپل‌موزیک حدود ۵۰ میلیون کاربر دارد.

پیش‌از‌این، کارشاسان پیش‌بینی کرده بودند سرویس آمازون‌موزیک در پایان سال جاری میلادی به تعداد ۳۵ میلیون نفر کاربر برسد. مارک‌ مولیگان، کارشناس مؤسسه‌ی تحقیقاتی Midia Research است که نتایج تحقیقش را در روزنامه‌ی فایننشال‌تایمز منتشر کرده است. وی در این‌ باره می‌گوید:

در این رقابت، اغلب آمازون را دست‌کم می‌گیرند. مردم مثل سرویس‌های دیگر به این سرویس توجه نمی‌کنند؛ اما این سرویس به‌شدت مؤثر است.

این مؤسسه‌ی تحقیقاتی دلیل موفقیت اخیر آمازون را دردسترس‌بودن سرویس آن و البته تکنولوژی اسپیکرهای هوشمند Alexa/Echo اعلام کرده است. این تکنولوژی یکی از تکنولوژی‌های محبوب کاربران آمازون‌موزیک به شمار می‌رود.

اپل موزیک اسپاتیفای آمازون موزیک

نمودار مقایسه‌ای تعداد کاربران سه پتلفرم استریم موسیقی بزرگ 

سرویس استفاده‌ی نامحدود آمازون‌موزیک که از اشتراک خانوداگی هم پشتیبانی می‌کند، در مقایسه با رقبایش ارزان‌تر است. آمازون این سرویس را با ۱۰ دلار در ماه عرضه می‌کند؛ در حالی که رقبایش سرویس استفاده‌ی خانوادگی را با ۱۵ دلار در ماه عرضه می‌کنند. این رقم روی پلتفرم آمازون برای اعضای آمازون پرایم، ۸ دلار است. همچنین، آمازون برای کسانی که می‌خواهند فقط ازطریق اسپیکر هوشمند Echo موسیقی گوش کنند، سرویسی بسیار ارزان به قیمت ۴ دلار در ماه عرضه کرده است.

گروه سنی کاربران آمازون‌موزیک هم از رقبایش بالاتر است. درواقع، جوان‌ترین گروه مخاطبان متعلق به اسپاتیفای است و اپل و آمازون به‌ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

استیو بوم، عضو هیئت‌مدیره‌ی آمازون و قائم‌مقام بخش موسیقی این شرکت، با تأیید این مطلب می‌گوید:

ما برای جذب مشتریان رقبایمان نمی‌جنگیم. برای اینکه صنعتی به بیشترین حد بهره‌وری خود برسد، نمی‌توانید فقط دنبال کاربران ۱۵ تا ۲۲ ساله باشید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات