نتفلیکس با پخش آگهی، یک چهارم کاربرانش را از دست می‌دهد

شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند ۲۳ درصد کاربران نتفلیکس در صورت پخش آگهی روی این پلتفرم و کم‌نشدن هزینه اشتراک سرویس، حساب خود را شارژ نخواهند کرد.
تبلیغات

بررسی‌ها نشان می‌دهند اگر نتفلیکس تصمیم بگیرد برای افزایش درآمد شروع به پخش آگهی تبلیغاتی کند، با کاهش چشم‌گیر کاربر مواجه خواهد شد.

۲۳ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اخیر مرکز Hub Entertainment گفته‌اند اگر این پلتفرم با همین قیمت سرویس یا حتی یک دلار کمتر شروع به پخش آگهی کند، حساب کاربری خود را شارژ نخواهند کرد. بخشی از این کاربران تصمیم خود را قطعی و بعضی دیگر محتمل توصیف کرده‌اند.

براساس نتایج حاصل از این نظرسنجی، نتفلیکس در صورت اتخاذ چنین سیاستی حدود ۱۴ میلیون کاربر از مجموع ۶۰ میلیون کاربر خود در آمریکا را از دست خواهد داد.

نتفلیکس

بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باور هستند که چنانچه نتفلیکس هزینه‌ی سرویس خود را کاهش دهد، مشکلی با پخش آگهی نخواهند داشت. ۱۴ درصد این افراد گفته‌اند حتی اگر هزینه‌ی سرویس نتفلیکس ۲ دلار کمتر از هزینه‌ی فعلی باشد، باز هم با پخش آگهی، این پلتفرم را ترک خواهند کرد. تعداد کاربرانی که گفته‌اند نتفلیکس را در صورت پخش آگهی و کاهش ۳ دلاری هزینه‌ی سرویس ترک خواهند کرد، ۱۲ درصد است.

این نظرسنجی از میان هزار و ۷۶۵ کاربر بین ۱۶ تا ۷۴ سال انجام شده است که در طول هفته حداقل یک ساعت تلویزیون آنلاین تماشا می‌کنند.

 نظرسنجی بعد از این انجام شد که کارشناسان صنعت تبلیغات پیش‌بینی کردند نتفلیکس به‌زودی پخش آگهی را به یکی از بخش‌های اصلی درآمدش تبدیل خواهد کرد. جاشوا لووکاک، عضو آژانس رسانه‌ای UM ماه آوریل دراین‌باره گفته بود:

نمی‌توانیم دنیایی را تصور کنیم که در آن نتفلیکس تا ابد بدون پخش آگهی به کارش ادامه دهد.

نتفلیکس در حال حاضر آگهی تبلیغاتی پخش نمی‌کند اما در بعضی از برنامه‌های محبوب آن، محصولاتی دیده می‌شوند که به نظر تبلیغاتی هستند. رابطه‌ی تجاری بین حضور این محصولات در برنامه‌های نتفلیکس و این پلتفرم پیچیده به نظر می‌رسند.

نتفلیکس اخیرا می‌گوید به‌ندرت برای نمایش چنین محصولاتی پول دریافت کرده است اما اذعان کرده بعضی از برندها برای نمایش محصولاتشان به شرکت‌های شخص ثالث هزینه می‌پردازند. نتفلیکس در آخرین افزایش قیمت سرویسش که ماه ژانویه سال جاری میلادی اعلام شد، هزینه‌ی محبوب‌ترین سرویس HD استاندارد خود را از ۱۱ دلار به ۱۳ دلار افزایش داد.

نتفلیکس اگر بخواهد آگهی پخش کند باید قیمت سرویسش را کاهش دهد

نتفلیکس تا امروز روی دریافت حق اشتراک تمرکز داشته و برای جبران هزینه‌های جاری خود درخواست میلیاردها دلار وام داشته است. نتفلیکس تاکنون با انجام تبلیغات برای جبران هزینه‌های خود مخالفت داشت.

رید هشتینگ، مدیرعامل این شرکت سال ۲۰۱۵ در مصاحبه با رویترز گفته بود:

تمرکز ما واقعا روی این است که از تبلیغات استفاده نکنیم.

رشد قابل‌‌توجه رقبای نتفلیکس مثل هولو و NBCUniversal که از تبلیغات تجاری استفاده می‌کنند،‌ گمانه‌زنی‌ها را درباره‌ی اینکه نتفلیکس هم به‌زودی همین سیاست را در پیش خواهد گرفت، افزایش داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات