سامسونگ، بزرگترین بازنده تعویق تحریم‌های تجاری آمریکا علیه هواوی

یک‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تنها بازنده بزرگ دعوای تجاری ایالات متحده و هواوی تاکنون، سامسونگ است. بعد از انتشار اخبار به‌تعویق‌افتادن تحریم هواوی، شرایط سامسونگ تغییرات قابل‌توجهی داشته است.
تبلیغات

دونالد ترامپ اعلام کرد که بار دیگر به شرکت های آمریکایی اجازه تجارت با هواوی را خواهد داد و این بدان معنا است که این شرکت اجازه دسترسی به خدمات پایه شرکت‌های آمریکایی هم‌چون ویندوز و اندروید را خواهد داشت. درحالی که مدتی طول خواهد کشید تا شرکت‌های مخابراتی و کاربران دوباره به هواوی اعتماد کنند، هواوی می‌تواند با تخفیف های مختلف آن را کمرنگ‌تر کند و بدین معنی است که سهم بازار هواوی به‌زودی باز خواهد گشت.

پیش از این، هواوی با سامسونگ بر سر عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان می‌جنگید. این شرکت که کمی قبل‌تر اپل را پشت سر گذاشته بود، انتظار می‌رفت که تا پایان سال مقام بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی را از سامسونگ نیز بگیردالبته بعداز اتفاقات اخیر انتظار می‌رود گرفتن این موقعیت کمی به طول بینجامد. طبق توییتی که اکنون حذف شده است، Ice Universe، افشاکننده اخبار سامسونگ اعلام کرده بود که سامسونگ، بسیاری از خطوط تولید جدید خود را کنار گذاشته است زیرا انتظار رقابت با هواوی را تا طی چند ماه آینده نداشتند.

Ice Universe پیش از این گفته بود گلکسی نوت ۱۰ بهترین نمایشگر تمام صفحه نسل قدیم را خواهد داشت، در حالی که به نظر می‌رسد هواوی میت ۳۰ اولین نسل از گوشی‌هایی باشد که در تمام لبه‌ها دارای انحنا است.

درحال حاضر دوربین گوشی‌های سامسونگ یک نسل از فناوری پریسکوپ گوشی‌های هواوی عقب‌تر است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها بتواند این موقعیت را پس بگیرد. البته ممکن است بار دیگر وضعیت سیاسی تغییر کند و همه‌چیز را تحت‌الشعاع قرار دهد. بااین‌حال گمان می‌رود هواوی همچنان برای کاهش وابستگی به شرکت‌های غربی به‌سختی تلاش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات