توقف همگام‌سازی خودکار گوگل درایو و گوگل فوتوز از ابتدای ژوئیه

پنج‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با هدف جلوگیری از حذف تصادفی فایل‌ها در سرویس‌های مختلف، قابلیت همگام‌سازی خودکار بین سرویس‌های گوگل درایو و گوگل فوتوز را حذف می‌کند.
تبلیغات

گوگل مدت‌ها است که مشغول ترمیم لینک اختیاری بین گوگل درایو (Google Drive) و گوگل فوتوز (Google Photos) است؛ اما به نظر می‌رسد که عمر این قابلیت دیگر به سر آمده باشد. به‌گفته‌ی گوگل، بسیاری از کاربران از رابطه‌ی میان این دو سرویس سر در نمی‌آورند. پس خودتان را برای یک تجربه‌ی آسان در آینده‌ای نزدیک آماده کنید.

پیش‌تر، این امکان وجود داشت تا بتوان گوگل درایو را طوری تنظیم کرد که پوشه‌ی عکس‌های دستگاه قابل مشاهده باشند. در نتیجه، می‌توانستید به‌راحتی به فایل‌هایی که در گوگل فوتوز آپلود می‌کنید دسترسی داشته باشید و ازطریق گوگل درایو، موارد جدیدی به آن اضافه کنید. ولی از این پس، دیگر نمی‌توانید این کار را کنید. از ماه آینده، عکس‌ها و ویدیوهای جدیدی که به گوگل درایو اضافه می‌شوند، دیگر به‌صورت خودکار در گوگل فوتوز به نمایش درنمی‌آیند. به همین ترتیب، محتوای جدید آپلودشده در گوگل فوتوز هم دیگر در گوگل درایو دیده نخواهند شد. همچنین، در صورت حذف فایلی از یکی از این دو سرویس، به‌طور خودکار از سرویس دیگر حذف نخواهد شد. این اتفاق می‌تواند در جریان کاری کاربرانی که استفاده‌های زیادی از این سرویس‌ها دارند، اختلال ایجاد کند.

گوگل در بیانیه‌ی خود گفته است:

از ابتدای جولای، عکس‌ها و ویدیوهای جدید در گوگل درایو دیگر به‌صورت خودکار در فوتوز دیده نخواهند شد. عکس‌ها و ویدیوهای جدید فوتوز هم دیگر خودکار به پوشه‌ی فوتوز در درایو اضافه نخواهد شد. عکس‌ها و ویدیوهایی که از درایو حذف می‌کنید، از فوتوز حذف نخواهند شد و همچنین، مواردی که از فوتوز پاک می‌کنید، از درایو حذف نخواهد شد. این تغییرات با هدف جلوگیری از حذف تصادفی فایل‌ها در سرویس‌های مختلف انجام می‌شود.

گوگل یادآور شده است که اپلیکیشن Backup and Sync هنوز هم این قابلیت را دارد که عکس‌ها را در هر دو سرویس بارگذاری کند؛ با این تفاوت که اگر از کیفیت اصلی فایل‌ها استفاده کنید، از حجم فضای ذخیره‌سازی کاسته می‌شود. هر عکسی که تا پیش از این بین این دو سرویس همگام‌سازی شده است، در هر دو به همان صورت باقی خواهد ماند. اگر واقعا می‌خواهید که عکس‌ها و ویدیوهای خودتان را بین این سرویس‌ها انتقال بدهید، گوگل راه جدیدی را در فوتوز پیش پای شما گذاشته است. قابلیت Upload from Drive این امکان را به شما می‌دهد که به‌صورت دستی، عکس‌ها را از گوگل درایو انتخاب کنید و آن‌ها را وارد گوگل فوتوز کنید. اابته این کار زمان زیادی می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات