گوگل و سامسونگ کروم‌بوک جدیدی معرفی کردند: پردازنده ARM، نمایشگر ۱۱.۶ اینچ، قیمت ۲۴۹ دلار

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
کروم‌بوک جدید گوگل که توسط شریک سخت‌افزاری این کمپانی یعنی سامسونگ ساخته شده، نسبت به مدل‌های پیشین از ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار بهتری بهره‌مند است. این لپ‌تاپ باریک با سیستم عامل کروم گوگل تنها ۱.۱ کیلوگرم وزن دارد و به یک پردازنده دوهسته‌ای Exynos 5 dual مجهز می‌باشد.
تبلیغات

گوگل جدیدترین لپ‌تاپ خود با سیستم‌عامل Chrome OS را معرفی کرد. این کروم‌بوک ۱۱.۶ اینچی ساخت سامسونگ ۲۴۹ دلار قیمت دارد. این دستگاه از پردازنده مبتنی بر ARM بهره می‌برد، ۰.۸ اینچ ضخامت دارد، وزن آن ۱.۱ کیلوگرم است، باتری آن بیش از ۶.۵ ساعت دوام می‌آورد، طی کمتر از ۱۰ ثانیه بوت می‌شود و می‌تواند ویدئوهای Full HD را به خوبی نمایش دهد.

پیش‌فروش این محصول از امروز در آمازون و PC World آغاز می‌گردد. این لپ‌تاپ با ویژگی Google Now یکپارچه شده و برای ذخیره و انتقال اطلاعات از گوگل درایو به خوبی بهره می‌برد (با خرید این محصول به مدت دو سال ۱۰۰ گیگابایت حافظه رایگان در سرویس ابری Google Drive هدیه می‌گیرید).

در دل این دستگاه یک سیستم-روی-یک-چیپ دوهسته‌ای مبتنی بر تراشه A15 سامسونگ Exynos 5 dual، دو گیگابایت RAM، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی فلش، WiFi و بلوتوث وجود دارد که در مجموع برای این محصول قدرت بسیار بیشتری نسبت به کروم‌بوک‌های قدیمی‌تر به ارمغان می‌آورند. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به رزولوشن نمایشگر ۷۶۸×۱۳۶۶، یک درگاه USB 3.0، یک سوکت USB 2.0، جک دوکاره هدفون/میکروفون، یک درگاه SD Card و یک کیبورد کامل کروم اشاره کرد. در زیر می‌توانید ویدئوی مربوط به آن را مشاهده کنید.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا با رشد تبلت‌ها در شکل‌های متنوع، کروم‌بوک‌ها و سیستم عامل کروم گوگل آینده‌ای دارند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات