نوکیا قصد دارد تا به طور مستقیم به فروش و توسعه گوشی‌های لومیا در ایالات متحده بپردازد

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا که قبلا سابقه فروش مستقیم محصولات خود را در اروپا داشته، این بار برای موسم تعطیلات پایان سال میلادی در ایالات متحده برنامه‌ریزی‌های کلانی را ترتیب داده است. این کمپانی بزرگ فنلاندی که حساب ویژه‌ای روی گوشی‌های ویندوز فون لومیای خود باز کرده، قصد دارد تا به طور مستقل و به شکل مستقیم گوشی‌های جدید ویندوز فون ۸ خود را در مراکز خرید سرتاسر آمریکا به فروش برساند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نوکیا طی فراخوانی اعلام نموده که قصد دارد چند آمریکایی را استخدام کند تا از تاریخ ۱۲ نوامبر تا ۳۱ دسامبر در فروشگاه‌ها و کیوسک‌هایی که در مراکز خرید در ایالات متحده در نظر گرفته می‌شوند، محصولات این کمپانی را به فروش برسانند.

اعلانیه‌های این فراخوان در نهایت هوشمندی در کالج‌ها پخش شده‌اند. جایی که دانشجویان بی‌نوا! (که معمولا با اصطلاحات مورد نیاز و محصولاتی که قرار است به فروش برسند آشنایی بیشتری دارند)، می‌توانند برای کسب پول توجیبی بیشتر جذب این کار موقت شوند. همچنین احتمالا این محصولات را در فروشگاه‌ها و کیوسک‌های مایکروسافت نیز مشاهده خواهیم کرد.

کار هم به صورت تمام‌وقت و هم به شکل نیمه‌وقت برای علاقه‌مندان وجود دارد و مبلغ مابین ۱۵ تا ۱۷ دلار دستمزد به اضافه یک پاداش در پایان کار در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان باید تجربه فروشندگی، اطلاعات در زمینه تکنولوژی و البته اشتیاق فراوان برای این کار را داشته باشند.

نوکیا توانسته فروش و توسعه گوشی‌های لومیای خود را افزایش دهد و به نظر می‌رسد با وجود آن که چند ماه پیش توانست با همکاری AT&T در فروش لومیا ۹۰۰ در آمریکا موفق باشد، ترجیح می‌دهد زمام امور را به تنهایی در دست بگیرد و این بار مستقل از AT&T یا سرویس‌دهنده‌های مخابراتی دیگر عمل کند.

مایکروسافت با نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال کیوسک‌ها و فروشگاه‌های اختصاصی خود را برپا خواهد کرد و اگر نوکیا نیز بتواند در نقاط کلیدی مراکز خرید، فروشگاه‌های خود را دایر نماید، حضور پررنگ گوش‌های لومیا ۸۲۰ و لومیا ۹۲۰ را در فروشگاه‌های ایالات متحده شاهد خواهیم بود که می‌تواند در فروش آنها بسیار موثر باشد.

نوکیا در اجرای این فرایند بی‌تجربه نیست و استراتژی فروش مستقیم را قبلا در اروپا و به خصوص بریتانیا بارها اجرا نموده است. حتی مدت‌ها پیش در آمریکا نیز برای گوشی‌های سیمیبن خود اقدام مشابهی را انجام داده بود، اما این اولین باری است که این کمپانی فنلاندی در این مقیاس وسیع در ایالات متحده آمریکا دست به چنین اقدامی می‌زند.

در موسم تعطیلات، مراکز خرید آمریکا به بازار شام مبدل می‌شوند و گاهی تا ۱۴ ساعت در روز به طور مداوم با مردم تشنه تفریح و خرید سر و کله می‌زنند. اگر نوکیا بتواند در مقیاسی وسیع این برنامه را اجرا کند، تقریبا امکان رقابت را از HTC و سامسونگ می‌گیرد، چرا که آنها از راه دور نمی‌توانند به هیچ عنوان چنین تاثیری را داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات