اینفوگرافیک: روند تکامل نوکیا از ۱۹۸۴ تا فردا

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
منتقدان نوکیا را به خاطر عدم پذیرش تحولات بازار و عدم تغییر در سیاست‌های قبلی ملامت می‌کنند و شرایط مالی امروز آن‌ نیز نشان‌دهنده همین اشتباهات است.
تبلیغات

حال نوکیا، که ید طولایی در نوآوری در صنعت موبایل دارد، وارد یک بازی «همه‌ یا هیچ‌» شده است و البته در این بازی به شریک بزرگی چون مایکروسافت تکیه کرده است. آینده این کمپانی به چه صورت خواهد بود؟ نوکیا و مایکروسافت در این نبرد پیروز خواهند شد، یا باید غزل خداحافظی با نوکیا را بخوانند؟ با رویداد دیروز که در زومیت نیز پوشش زنده آن را داشتیم، گزینه دوم نامحتمل‌ به نظر می‌رسد!

نوکیا اولین تلفن همراه خود، Mobira Talkman را در سال ۱۹۸۴ معرفی کرد. این تلفن با وزن تقریبی ۵ کیلوگرم، در زمان خود محصولی انقلابی محسوب می‌شد. این کمپانی فنلاندی ۲۰ سال بعد در سال ۲۰۰۵ اولین گوشی‌های هوشمند چندرسانه‌ای خود را ارائه کرد و در سال ۲۰۱۱ سری لومیا، اولین گوشی‌های ویندوز فون این کمپانی پا به عرصه وجود گذاشتند.

در پایین می‌توانید یک اینفوگرافیک نسبتاً کامل از روند تکامل کمپانی نوکیا را مشاهده کنید. با کلیک روی آن می‌توانید تصویر بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر این اینفوگرافیک را مشاهده کنید.

به نظر شما مهم‌ترین مراحل این روند کدامند؟ آینده این کمپانی با محصولات جدید گوشی نوکیا Lumia 920 و Lumia 820 و سیستم عامل قدرتمند ویندوز فون ۸ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ منتظر نظرات شما هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات