امکان ارسال ایمیل به‌صورت زمان‌بندی‌شده به جیمیل اضافه شد

سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کاربران جیمیل می‌توانند ایمیل‌های خود را زمان‌بندی و برای مخاطبان خود در زمان مشخص‌شده ارسال کنند.
تبلیغات

همزمان با جشن تولد ۱۵ سالگی جیمیل، گوگل چندین ویژگی جدید جیمیل را معرفی کرد. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، ارسال زمان‌بندی‌شده‌ی ایمیل‌ها ازطریق جیمیل است.

کاربران می‌توانند از این پس ایمیل‌هایی که قصد ارسال آن‌ها را دارند، زمان‌بندی کرده و جیمیل، ایمیل‌های مورد نظر را در زمان تعیین‌شده ارسال می‌کند. البته گوگل ویژگی‌های جدید دیگری را نیز برای کاربران ایمیل معرفی کرد. 

لوگوی جیمیل

گوگل، قابلیت نگارش هوشمند (Smart Compose) مبتنی بر هوش مصنوعی جیمیل را نیز به‌روزرسانی کرد. نگارش هوشمند یکی از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین جیمیل است. در این ویژگی، پیش از آنکه کاربر بخواهد متنی را تایپ کند، به‌صورت هوشمند و سریع‌تر جملات بعدی برای کاربر تایپ می‌شود، در نتیجه سرعت نگارش کاربر افزایش خواهد یافت. در به‌روزرسانی جدید این قابلیت از زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و پرتغالی نیز پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، دستگاه‌های اندرویدی بیشتری می‌توانند از قابلیت نگارش هوشمند استفاده کنند. پیش از این اسمارت کامپوز جیمیل به‌صورت انحصاری در اختیار کاربران گوشی‌های پیکسل قرار داشت. 

جیمیل

گوگل همچنین تأیید کرده است که اسمارت کامپوز را در آینده‌ی نزدیک در دسترس کاربران سیستم‌عامل iOS قرار خواهد داد. قابلیت نگارش هوشمند، در حال حاضر می‌تواند در قسمت سلام و احوال‌پرسی، باتوجه به علاقه و سلیقه‌ی کاربر و به‌صورت شخصی‌سازی‌شده عمل کند. به‌عنوان مثال، اگر کاربر ترجیح می‌دهد در قسمت احوال‌پرسی از عباراتی مثل «Ahoy» یا «Ello، Mate» استفاده کند، قابلیت نگارش هوشمند همین جملات را برایش تایپ می‌کند. به‌علاوه قابلیت نگارش هوشمند می‌تواند موضوع ایمیل را باتوجه به متن نگارش‌شده در ایمیل، پیشنهاد بدهد. به‌علاوه، جیمیل به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقیما در ایمیل بتوانند به یک کامنت در گوگل داکس پاسخ بدهند یا پیشنهادهای یک هتل را جست‌وجو و مرور کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات