مهندس سابق اپل برای شهادت علیه کوالکام در دادگاه حاضر نخواهد شد

شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آرجونا سیوا، مهندس سابق اپل، برای شهادت علیه کوالکام حاضر نیست در دادگاه حاضر شود و شهادت بدهد. اپل ادعا می‌کند آرجونا سیوا نقش مهمی در پتنت کوالکام ایفا کرده است.
تبلیغات

در جریان آخرین دادگاه رسیدگی به دعوی شکایت کوالکام و اپل، کوپرتینونشین‌ها ادعای جدیدی مطرح کردند. اپل ادعا کرده یکی از مهندسان سابق اپل در پتنت کوالکام نقش مهمی ایفا کرده؛ ولی کوالکام در مستندات مرتبط، نام وی را به‌عنوان یکی از افراد مؤثر در پتنت ثبت نکرده است.  

قرار بود آرجونا سیوا، مهندس سابق اپل، در دادگاه بعدی کوالکام و اپل حاضر شود و علیه کوالکام و به‌نفع اپل شهادت دهد. بااین‌حال، ظاهرا شاهدی که اپل به آن امید بسته بود، قصد ندارد در دادگاه حاضر شود. 

جوآنیتا بروکس، مشاور حقوقی اپل در گفت‌وگویی با خبرگزاری CNet درباره‌ی تغییر ناگهانی نظر آرجونا سیوا گفت بعد از مشورتی که وی با مشاور حقوقی کرده، چنین تصمیمی گرفته است. اگر دادگاه آرجونا سیوا را برای شهادت داد احضار کند، سیوا به‌ناچار در دادگاه حاضر خواهد شد؛ ولی در‌غیر این‌صورت بعید به‌نظر می‌رسد تمایلی به شرکت در دادگاه و شهادت‌دادن علیه کوالکام داشته باشد. افزون‌براین، احتمال آنکه دادگاه آرجونا سیوا را احضار کند، بسیار کم است. 

دقیقا مشخص نیست چرا سیوا یک‌دفعه تصمیمش را تغییر داده و تصمیم گرفته در جریان این پرونده به‌نفع اپل شهادت ندهد. بااین‌حال، جوآنیتا بروکس معتقد است در این تصمیم‌گیری، مشاور حقوقی جدید سیوا نقش مهمی ایفا کرده است. مشاور وی از اعضای قدیمی شرکت حقوقی کوئین امانوئل (Quinn Emanuel) است که با کوالکام نیز همکاری می‌کند. بروکس معتقد است کوالکام در تغییر تصمیم آرجونا سیوا نقش داشته و احتمالا به وی گفته‌اند که شهادتش برای اپل تاثیر چندانی نخواهد داشت و بهتر است وارد این ماجرا نشود. 

دیوید نلسون، از اعضای Quinn Emanuel و مشاور حقوقی کوالکام، این موضوع را تکذیب و اعلام کرده است:

به‌ندرت عصبانی می‌شوم. من مسئولیت هدایت تیم را برعهده دارم؛ ولی چنین کارهایی نوعی خصومت شخصی را نشان می‌دهد.

قاضی سابرو معتقد است در جریان برگزاری دادگاه، ممکن است با برخی اتفاقات غیرمنتظره مواجه شویم. در پاسخ، دیوید نلسون اعلام کرد:

هیچ‌گونه مستندات و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد شما یا هرکس دیگری در کوالکام در تغییر وضعیت به‌وجودآمده نقشی داشته‌اید. 

انتظار می‌رفت آرجونا سیوا در دادگاه حاضر شود و درباره‌ی ثبت‌نام‌نشدن وی به‌وسیله‌ی کوالکام در پتنت شماره‌ی ۸۳۸۳۸۴۹۹ در اداره‌ی ثبت اختراع ایالات متحده‌ی آمریکا شهادت دهد. به‌نظر می‌رسید کوالکام مجبور شود نام آرجونا سیوا را به‌عنوان یکی از اعضای مهم پتنت ثبت کند. بااین‌حال، ظاهرا آرجونا سیوا تصمیم خود را تغییر داده و قصد ندارد در دادگاه حاضر شود و شهادت دهد. باید منتظر باشیم ببینیم درنهایت، این احتمال وجود دارد آرجونا سیوا در دادگاه حاضر شود یا خیر. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات