اپل با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری، مقر جدیدی در آستین تگزاس احداث می‌کند

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل اعلام کرد که در راستای گسترش فعالیت‌های خود در خاک ایالات متحده، پردیس جدیدی را در شهر آستین، مرکز ایالت تگزاس احداث می‌کند.
تبلیغات

پردیس جدید آستین که قرار است با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری دایر شود، سومین مقر اپل در این شهر به حساب می‌آید. این شرکت در حالی برنامه‌های توسعه‌ی خود را با قدرت دنبال می‌کند که هنوز آمازون در پی یافتن مکانی برای برپایی دومین مقر خود در آمریکا است و میان شهرهای مختلف آمریکا برای میزبانی از این غول تجارت الکترونیک، رقابتی نفس‌گیر در جریان است. پیش‌تر تصمیم گردانندگان نیویورک برای ارائه‌ی مشوق مالی دو میلیارد دلاری به آمازون برای برپایی مقر تازه‌اش در این شهر، موجی از انتقادها را از طرف دیگر شهرها برانگیخت.

در حال حاضر بیش از ۶۲۰۰ نفر در آستین برای اپل کار می‌کنند و انتظار می‌رود با احداث پردیس جدید ۵۰ هکتاری، این شرکت به بزرگترین کارفرما در آستین تبدیل شود. اپل پیش‌بینی کرده که مقر جدیدش در آغاز راه‌اندازی، نزدیک به ۵ هزار نیروی کار خود را در خود جای دهد و در ادامه بتواند تعداد کارکنان خود را به ۱۵ هزار نفر برساند. قرار است در این پردیس، بخش‌های مختلف از مهندسی و طراحی گرفته تا پشتیبانی و خدمات مشترکین به فعالیت بپردازند. گفتنی است این مقر جدید همانند سایر مقرهای Apple در سراسر جهان به‌طور صددرصدی از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد.

اپل / apple

اینفوگرافیک پراکندگی کارکنان اپل در خاک ایالات متحده آمریکا

کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند که علاوه‌بر احداث پردیس جدید در آستین، قصد دارند در شماری دیگر از شهرهای ایالات متحده از جمله سیاتل، سن‌دیگو و کالور فعالیت‌های خود را گسترش و تعداد کارکنان خود را در هر یک از این شهرها به هزار نفر افزایش دهند. پیتسبورگ، نیویورک، بولدر و کلرادو نیز شهرهای دیگری هستند که طی سه سال آینده میزبان اپل خواهند بود. این شرکت در مجموع بیش از ۹۰ هزار کارمند در سراسر آمریکا در استخدام خود دارد و ۱۶ ایالت آمریکا هر یک به طور متوسط بیش از هزار کارمند اپل را در خود جای داده‌اند.

اپل در آغاز سال جاری میلادی وعده داد که ۳۵۰ میلیارد دلار در خاک آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند و می‌توان برنامه‌ی گسترش فعالیت‌های این شرکت و احداث پردیس جدید آستین (Austin Campus) را در این راستا قلمداد کرد؛ برنامه‌ای که نشان می‌دهد این شرکت ثروتمند تمایلی ندارد شهرهای مختلف را برای کسب میزبانی خود به جان هم بیندازد و می‌خواهد آرام و بی‌سروصدا برنامه‌های توسعه‌ای خود را دنبال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات