گوگل، صاحب نرم‌افزار Snapseed، رقیب فوتوشاپ شد

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل، همچنان به خرید کمپانی‌های کوچک و غالباً موفق ادامه می‌دهد. شرکت‌هایی که با اضافه شدن به این غول جستجو، اعتباری دوچندان برای خود دست و پا می‌کنند و گوگل نیز مجموعه خود را کامل‌تر می‌کند. گوگل به‌تازگی، شرکت Nik Software را خریداری کرده است. شرکتی که صاحب امتیاز نرم‌افزار قدرتمند ویرایشگر عکس اسنپ‌سید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر خواندن مقاله را ادامه دهید.
تبلیغات

گوگل، با پرداخت مبلغی نامشخص، سازنده Snapseed، نرم‌افزار ویرایش تصویر دستگاه‌های اپلی را تصاحب کرد.

اسنپ‌سید، یکی از پیچیده‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر در فروشگاه اپل است که امکاناتی فراتر از افکت‌های ساده اینستاگرام مانند چرخاندن تصویر را ارائه می‌دهد؛ امکاناتی نظیر تغییر کنتراست و تعادل نور سفید. البته در حالیکه اینستاگرام، از شبکه اجتماعی خود بهره می‌برد، اسنپ‌سید تنها در بهبود عکس‌ها و ارائه فیلترها و افکت‌ها برای عکس‌ها خلاصه شده است. نرم‌افزاری که نسخه‌های مختلف آن برای iOS، مک و ویندوز عرضه شده و براساس اعلام وب‌سایتش، توسعه‌دهندگان این شرکت در حال کار روی نسخه اندرویدی آن هستند.

Nik Software، شرکتی ۱۷ ساله است که در سن‌دیگو واقع شده و تولید‌کننده نرم‌افزارهای مختلفی در زمینه ویرایش تصاویر است، اما نرم‌افزار اصلی آن اسنپ‌سید محسوب می‌شد.

گوگل پیش از این نیز پیک‌نیک (Picnic)، ابزار ویرایش تصویر مبتنی بر وب که فعالیت‌های آن بهار امسال تعطیل شد را تصاحب کرده بود. به نظر می‌رسد که گوگل در تلاش است که ابزارهای ویرایش تصویر بیشتر و قدرتمندتری را به گوگل‌پلاس بیاورد. در حال حاضر ابزارهایی ابتدایی برای بریدن تصاویر و اجرای فیلتر روی آن‌ها در گوگل‌پلاس وجود دارد.

شاید این غول دنیای فناوری امیدوار است با ارائه ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس، کاربران بجای استفاده از فیسبوک، تصاویر خود را در گوگل‌پلاس آپلود کنند؛ که نوعی جاه‌طلبی قابل انجام محسوب می‌شود. کافی‌است به تعداد کاربرانی که قبل از آپلود تصاویر خود در فیسبوک، برای اجرای فیلتر روی عکس‌های خود، آن‌ها را در اینستاگرام آپلود می‌کنند، نگاهی بیاندازید.

به نظر شما، اینگونه خریدهای گوگل، چه تأثیری بر آینده گوگل‌پلاس و این غول جستجو خواهد داشت؟ آیا می‌توان گوگل‌پلاس را رقیب فیسبوک قلمداد نمود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات