گوگل برخی از سرویس های خود از جمله Picnik را تعطیل می کند

شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
امروزه بیش از هر زمان دیگری، کاربران عکس های خود را به طور آنلاین به اشتراک گذاشته و ذخیره می کنند. با این حال تا همین چند وقت پیش کاربران می بایست تصاویر مورد نظر خود را روی رایانه شخصی و با استفاده از نرم افزارهای ویژه، ویرایش می کردند. اینها جملاتی است که وبلاگ رسمی گوگل در مورد خرید و تصاحب پیک نیک (Picnik) بیان کرده بود. گوگل شرکت Picnik را در سال 2010 خریداری کرد تا خدمات ویرایش تصویر را با سرویس پیکاسای خود ادغام کند. ولی حالا بعد از دو سال گوگل تصمیم دارد ویرایش عکس ها را از طریق محصولات خودش به کاربران ارایه دهد وبه حیات پیکنیک پایان دهد.
تبلیغات

گوگل چندی است که تصمیم گرفته در راستای بهبود کیفیت و ایجاد تمرکز بیشتر بر روی اولویت های کاریش، تعدادی از سرویس های خود را به تعطیل کند، از جمله این سرویس‌ها که به تازگی به لشکر بازنشسته ها اضافه شده است سرویس ویرایش عکس Picnik می باشد. جالب آن است که گوگل همین دو سال پیش این سرویس را با کلی ذوق زدگی خرید و آن را ستایش کرد. در آن زمان گوگل با اشاره به اینکه آنها به شدت تحت تاثیر تیم Picnik و محصول آنها، قرار گرفته اند، ورود این تازه وارد را به جمع گوگلی ها تبریک گفت.

از اواسط سال گذشته میلادی بود که دور جدیدی از سیاست‌های راهبردی این کمپانی عظیم شروع شد که در نتیجه آن تعدادی از سرویس‌های گوگل کنار زده شدند. در ماه اکتبر شبکه اجتماعی Buzz و در پی آن در ماه ژانویه Google labs و در نهایت در ماه ژوئن Google Health ملغی اعلام شدند.

آقای Dave Girouard، معاون مدیرت محصولات گوگل در بلاگ خود اینچنین می گوید:

لغو تعدادی از سرویس های گوگل منجر به افزایش کیفیت خدمات و سرویس های گوگل به کاربران خود خواهد شد.

بی شک سرویس دوست داشتنی Picnik یکی از معروف ترین سرویس هایی بود که توسط گوگل کشته می شود. این سرویس در ماه مارس سال 2010 خریداری شد و قرار است در آوریل به کار خود پایان دهد. البته در عوض گوگل تصمیم دارد ویرایش عکس ها را از طریق محصولات خودش به کاربران ارایه دهد که طبق گفته های Girouard بعضی از خدمات ویرایش عکس برای شبکه اجتماعی گوگل پلاس پایه گذاری شده اند.

کاربران Picnik می توانند فایل فشرده عکس‌های ویرایش شده خود را قبل از اتمام زمان پشتیبانی از این سرویس دریافت کنند یا آن را به گوگل پلاس رونوشت کنند. استفاده از سرویس Picnik تا زمان پایان خود رایگان بوده و کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه ای از آن استفاده کنند.

گوگل همچنین در حال تعطیلی چند سرویس دیگر خود نیز می باشد. در همین راستا ، Google Message Continuity، Needlebase، Social Graph API و Urchin به کار خود پایان خواهند داد. در برخی از سرویس‌های دیگر نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد. سرویس ایمیل Message Continuity با اینکه تاکنون صدها مرکز تجاری را جذب خود کرده‌ است، ولی طبق گفته گوگل بیشتر کاربران به Google Apps علاقه دارند و از این‌رو این شرکت تصمیم گرفته تا تلاش خود را بر توسعه Google Apps متمرکز کند. برنامه کم‌کاربردتر Social Graph API نیز در روز 20 آوریل تعطیل می‌شود.

همچنین نسخه کلاینت برنامه تحلیل آنلاین Urchin که Google Analytics بر اساس آن ساخته شد دیگر فعال نخواهد بود. خبر دیگر اینکه گوگل قصد دارد سرویس آندرویدی Sky Map خود را اپن‌سورس (متن باز) کند. این سرویس با استفاده از مکان‌یاب ماهواره‌ای GPS می‌تواند موقعیت ستارگان و بروج فلکی را در آسمان شب نشان دهد. گوگل امیدوار است که با همکاری دانشگاه Carnegie Mellon استفاده از Sky Map را در پروژه‌های دانشجویی گسترش دهد.

ایا شما با سیاست های جدید گوگل در تعطیلی برخی از سرویس‌هایش موافقید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات